Názor k článku Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum od občasný počítačový údržbář - Nebo taky debuggovat stejně, jako na reálném hardwaru...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 2. 2023 19:18

    občasný počítačový údržbář

    Nebo taky debuggovat stejně, jako na reálném hardwaru změnou barvy okraje, podobně jako na MCU, když podle situace blikáme LEDkou :)

    ld a,barva
    out (254),a

    Se dá vecpat skoro kamkoli, když je potřeba vědět, že program tím místem prošel, jak zhruba dlouho běh trval (od změny, ke změně šířka pruhu) a pod.

    V kombinaci s občasným krokováním disassemblerem (Devast+, nebo .mon v ESXDOSu např.) je to překvapivě často dostačující metoda. Alespoň pro jednodušší programy.