Mně zas připadá, jako bych se bavil s chovanci nějakého ústavu pro choromyslné. Mícháš hrušky a jabka. Copak to nevidíš? Poledne na poledníku ve 12 hodin nijak nesouvisí s nějakým maximalizováním využití zdroje. Slunce na poledníku nejvýš ve 12 je fyzikální realita. Asi jako voda mrznoucí při nula stupních. Ano, mohli bychom šoupnout stupnicí a voda by mrzla při +10. Ale, KU*A, proč? PROČ? Přestanete se díky tomu v létě potit? Nebo jak? Voda mrznoucí při 0 a vroucí při 100 má logiku. Stejně jako slunce na poledníku v poledne nejvýš. Jakou logiku by mělo, kdyby od příštího roku teploměry ukazovaly +10 při bodu mrazu, +110 při bodu varu a po celý rok 13 hodin v poledne? Proč to chcete stavět na hlavu?
Vy prostě zaměňujete příčinu za následek a vůbec to nevidíte, odmítáte si to připustit. Až se za 50 let děti ve škole budou ptát na měření času, tak jim bude řečeno něco ve stylu "no, vymyšleno to bylo tak, že 12 je v pravé poledne, tj. když je slunce nejvýš, půlí den a proto se tomu také říká poledne. Pak se to začalo na léto posouvat o hodinu napřed, aby všichni vstávali dřív, protože v létě dřív vychází sluníčko. Pak je v roce 2018 to každoroční posouvání omrzelo, ale protože jim vyhovovalo, jak v létě vstávají dřív a chtěli to mít tak po celý rok, tak místo toho, aby to střídání zrušili a prostě si všichni začali řídit budík o hodinu dřív, tak nechali ten čas natrvalo posunutý o hodinu napřed. (pak si uvědomili, že je to v zimě pěkně na prd, tak posunuli začátek školy na 9:00 a spát se chodí v 1:00, protože v létě jsou prázdniny a stejně děcka do školy nechoděj)"
Jestli nevidíš tu absurdnost, jestli nevidíš, že ty argumenty si opravdu nejsou rovny, jestli nevidíš, že ten argument stavějící na fyzikálních poměrech je silnější než jakýsi iracionální požadavek vycházející z nějakého zvyku vstávat v nějakou hodinu, tak je mi líto.
Celé je to způsobeno tím, že lidi jsou fyzikální analfabeti, mají zafixováno, že se střídá letní čas se "zimním" a neuvědomují si, že to není otázka volby mezi dvěma rovnocennými možnostmi, ale že ten jeden z nich je opřený o fyzikální realitu, narozdíl od toho druhého, který je čistě administrativní. Většina populace není schopna vysvětlit jak dochází k zatmění, co je slunovrat a co rovnodennost, nenamaluje na papír, proč je v zimě dlouhá noc a proč v létě dlouhý den. Většina populace nechápe logiku pásmového času a na otázku, co je a jak funguje pásmový čas, nedokáže smysluplně odpovědět.