a pak, že lidé nad 45let jsou k ničemu. Nezáleží na věku, ale na prosté triviální inteligenci. Já neseženu práci, protože jsem stará, ale toto bych fakt "nezvládla". Protože se ráda učím, mám ráda lidi a těší mně, když se věci dají vyřešit rychle k oboustranné spokojenosti.Jsem jen středně vzdělaná 2x a těší mně když mi třeba i zákazník doporučí něco nového.
Po bitve je kazdy kralem, i ja ted budu trochu kralem.
1) Kdykoliv s nekym hovorite po telefonu, volajici by se mel predstavit. I kdyz jste mu prepojeni. Je to slusnost a pozdeji na dotaz 'Kdo vam tohle rekl/slibil' muzete odpovedet konkretni jmeno.
2) Nesrovnalosti si vzdy nechte vysvetlit. To jest po chvatnem prijezdu se zeptat, proc jste meli prijet do 10:00 a kdo je ten clovek, ktery vam to po 10:00 uz nemuze nahrat. Proc kdyz jste do 10:00 prijeli, vam neni slibena sluzba splnena. Proc slecna nemuze s tistenim cehosi pockat a nakopirovat vam data.
3) Kdyz Vam reknou, ze se to nevejde na disketu/do mailu, zeptejte se jak je to velke.
4) Kdyz mluvite se sekretarkou (a jim funkcne odpovidajicim), nespolehejte, ze vam rozumi. Zvlaste kdyz jste odbornik. (na Invexu jsem kdysi na dotaz 'Jak velkou to ma cache' dostal odpoved 'tri a pulku')
5) Nenechte sebou zametat. Zakaznik je pan a pokud vam to zamestnanci sami nedaji najevo, dejte to najevo vy jim. Nenechte si vysvetlovat, ze to a to jeste neni hotove, protoze ... neco co se tyka vnitrnich problemu firmy (jako ze pan reditel tu ted neni) ... Do toho vam nic neni. Jste zakaznik a prodejce vam neco slibil. Pokud neni schopen svuj slib splnit, jdete jinam (a reknete, ze jdete jinam, protoze jste nespokojen s tim a tim).
6) Nevysmivejte se nikomu. To, ze nemaji pocitace v siti, je jejich problem. To, ze maji stare auto, je pochopitelne, mozna maji mizke zisky a na nove nemaji. Atd.
Kdyz to tak shrnu, dalo by se to rici takto: 'Nikoho neponizujte, tedy ani sebe'.
Lidska blbost nezna mezi. Ale kdyz se vas zepta spravce site ( a serveru ISP ) na NT, kdyz si nainstaluje debiana, tak jestli pak muze udelat UPG na treba FreeBSD, S.u.S.E. ... On to myslel tak, ze otevre nejake okno, pusti setup a ono se to nejak udela. Mel asi takovou predstavu, jako ze je to podobne, kdyz ma office97 a do toho je preplacne off2000. Je to celkem velka fabrika a usek kde tyhlety zverstva provozuje je vypocetni stredisko. Takze uz jsem si zvykl nicemu se nedivit a at sem napise kdokoli cokoli, verim vsemu.
Krásná ukázka, kam se člověk dostane, je-li DONUCEN dostat se do role chudáka prosícího o něco nějakou firmu. Je smutné, že se s nekompetentními lidmi musíme dohadovat i v přímo placených službách - jak kdyby nám nestačily úřady ...
ona :Prosím vypište tento formulář
já :Máte tady přece počítač, tak vám to nadiktuju
ona :Ale vždycky se to píše na papír. Večer nám sem chodí jeden student, který to umí přepsat ...
Výňatek z mého rozhovoru v bance ...
Bohužel nejste sám. Je to opravdu smutné, je to klasický případ z Invexů roku 94-96, smutné je, že v některých firmách nepochopili, že si tam nejdeme pokecat s děvčetem, které si myslí že počítač je na přepisování formulářů.
A ještě smutnější, že s tím obvykle nic nenaděláme - zaměstnance obvykle přijímá sám pan ředitel - když si mu postěžujete jste obvykle jen nějakej idiot.
Je mnoho špatných věcí, ale nejhorší je ...
Jojo, to se stava, ale kdyz za vama prijde zenska,
ze se ji to okno nevejde na obrazovku a potom se
ukaze, ze ho neumi ( to okno zabiralo asi 1/4
obrazovky )pretahnout doprostred (a jeste ho po
vas chce maximalizovat :))))))))))))))))))))))))..
A tohle je typicky _WINDOWS_ _uzivatel_ ..
Teda panove, ja jsem nahodou taky blondynka a pletu si tiskarnu s kopirkou, ale Vy se v podobnych situacich mate predevsim jasne vyjadrovat a v pripade problemu udelat to, co delaji vsude v cizine - call the manager! Kazdy ma prece nejakeho nadrizeneho a ten by mel mit zpetnou vazbu o praci svych zamestnancu, jinak se budou takove situace opakovat.
Abych prispela svou troskou do mlyna, a to z druhe strany - muj systemovy administrator v pravni firme mi rekl, ze tabulky mi nepomuze udelat na pocitaci, ze mi je radsi nakresli na papir pomoci pravitka. Jindy mi zase rekl, ze kdyz mi neco nejde udelat v textovem editoru, tak se mam podivat do manualu, jenze cas straveny ctenim manualu ja prece nemuzu v pravni firme uctovat klientovi a ten systemak to ma umet! Jeho nejlepsi hlasky, ktere pouzival denne ale byly: 'To ten WordPerfect proste dela, vzdyt to pisou zensky v domacnosti.' a 'Ja nevim, co s tim. To jsou veci mezi nebem a zemi.'
Tak, a ted mi tenhle prispevek nejde poslat...
Mila slecno (pani?) je treba Vam neco vysvetlit. Administrator vasi site nevymyslel a nenaprogramoval WordPerfect. Ti co to udelali to udelali s chybami. On ty chybi nemuze opravit i kdyby se postavil na hlavu (krom toho ze ho za to plati :-) ) Takze kdyz WordPerfect dela nejakou chybu, tak ji 'proste dela'. Jsou to veci mezi nebem a zemi, coz Vam rekne stejne jako by Vam rekl, ze je to chyba v programu.
Systemovy administrator je podle meho proto systemovy, ze ma na praci neco jineho nez ucit uzivatele psat abulky v tom kterem editoru. Dokonce ani nemusi umet prislusny editor pouzivat, pokud sam pouziva jiny. Takze neni pravda, ze ten 'systemak to ma umet!' A neni jeho starosti, proc Vy to neumite a kdo a jak Vas to ucil. Nebo u vas vas spravce porada kursy WordPerfecu? :-) A Vase ucty s klientem ho ale uz lautr vubec nezajimaji, a to je jedine spravne.
Vy snad pomahate vasemu systemakovi s danovym priznanim nebo s rozvodem? Mate to prece umet!
A k tem chybam vprogramech: To mate jako kdyz uzivatele v organisaci chteji vsichni posledni Windows a Office, aby 'byli komatibilni'. A pak si stezuji: mne to nefunguje, mne to pada, proc mi to pada? Odpoved je jedina: Protoze jsou to Windows!
Správně. Systémový administrátor je od toho, aby ve firmě odpovídal na každý stupidní dotaz všech 50ti zaměstnanců.
Používáte služební auto? ..a taky se pořád ptáte vedoucího autodopravy jak otevřít dveře, kde je volant, nemohu najít řadící páku, jak se řadí, apod..
Asi ne. Chcete-li tedy používat počítač, naučte se to.
Tak tomuhle se clovek muze but smat anebo brecet, rozhodne doporucuji prvni moznost
protoze blb zustane blbem i kdyby ste se na hlavu postavili a nema cenu si votravovat zivot.
Existuje sice este moznost treti ale pokud nechcete mit problemy se zakonem nedoporucuju
takovyhle lidi strilet......:-)
Plne souhlasim se zverejnovanim podobnych firem, sam jich znam celou radu...:-(
:) Lituju a jako tech. podpora chapu. Slysel jsem zazitek od kamarada, kde to sebral nevim.
'Vola mi zakaznik a pravi: Mam od Vas 14 dni novej pocitac a uz se mu zlomil drzak na kafe! Co jste to za firmu?' Na uvedenem drzaku bylo napsano 32 x speed CD-ROM :-)) Fakt je ten, ze na klasicke kelimky z automatu (ty male) to fakt funguje ::-))
Dr.
Musím uznat, že Váš zážitek je opravdu ukázkovým příkladem lidské blbosti. Nechápu, jak může dotyčná ještě stále sedět na své židli, snad, že by její nadřízený byl na stejné profesní úrovni jako ona. A právě tento je asi tak na 90 % muž.
Ovšem považuji za celkem bezpředmětné, že jste musel zdůraznit, že se jednalo o blondýnu.
Proč jste tedy rovnou svůj příspěvek nenazval ženská blbost?
Jo tohle je celkem klasika, jista mistni reklamni agentura mi mela dodat logo ve vektorech....pry si mam dojit s disketou, povidam, ze disketa je nespolehlive medium, at mi to posle mejlem. Odpoved CHLAPA na druhem konci dratu mi vyrazila dech. 'My Vam to teda poslem, ale musite pockat do zitra, ja _NEUMIM_ obsluhovat mejlovaci program'....zrejme to byl blondyn....(:o)))))
K tomu se nedá dodat nic jiného, než "lituji Vás, ale zároveň jsem rád, že se TOHLE nestalo mě". Stalo se mi ovšem něco podobného - měl jsem taky takový problémek s vektorovou grafikou, v jisté firmě povídám: "Potřeboval bych to uložit (na Zipku) v křivkách v AI." A oni: "No problem.". Přišel chlápek asi pětadvacet - člověk by řekl, že ví, co dělá, vzal zipku, vložil ji do compu a za pět vteřin mi hlásí¨: "Tak to máte v tom AI.". Čul jsem zradu, ale šel jsem. Doma otevřu Zipku a ejhle - soubor byl skutečně v AI. Říkám si - bezva - teď to v Ilustratoru upravím a bude. Jenže ouha - při poklepání se sice spustil Ilustrator, ale: Error reading file - unknown format or file damaged". Tak jsem to několikrát zkoušel různými způsoby, a pořád nic. Pak mě napadlo podívat se na soubor v tex'táku. Koukám na hlavičku souboru - "JFIF...." atd.. On to jépégéčko jenom PŘEJMENOVAL na AI a myslel si asi, že je to OK!
Takže - jestli Vás trošku uklidním - nejste v tom sám:-))))
Možná je ten článek částečně pro pobavení, ale vzhledem k tomu jak dlouho „v oboru“ pracuji tak jsem se poučil v jedné základní věci. V takovéhle situaci se sice můžete popadat za hlavu „co ten druhý je za vo..“ ale realita je taková, že ať to dopadne jak chce, prohrajete vždycky vy.
Takže když už jste na místě a je evidentní, že dotyčný/á o počítači neví nic, je lepší se uklidnit a ubezpečit, že tohle je poslední ztracený čas který jste na tom ztratil. Neodcházet, protože pak vás přesně čeká nějaký .jpg v poště atd.