Názor k článku LiMux: příběh mnichovského Linuxu od Lael Ophir - Neznám přesné technické detaily problémů Falloutu, ale něco...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 9. 2014 13:43

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Neznám přesné technické detaily problémů Falloutu, ale něco se dá tipnout. Nízké rozlišení zpravidla bývá důsledkem toho, že kombinace monitoru a grafické karty podporuje spoustu kombinací rozlišení a refresh rates. Autoři kódu těch kombinací někdy načítají jen omezený počet, a nedostanou se k vyšším rozlišením. Na starém HW se to nestalo, protože byl počet možných režimů dostatečně nízký. Na novém HW je mimo jiné možné odstranit všechny refresh rates vyjma 60Hz, což většinou problém vyřeší.

    Barvy bývají špatně díky špatné práci s paletami. Hra nejspíš nastaví celou paletu 256 barev, ale systém má barvy 0-9 a 246-255 rezervované pro GUI. Je potřeba správně reagovat na události při změně palety, případně zamknout paletu, nastavit obrazovku na full-screen exclusive mode atd. Další problém může být s kreslením po 32-bitovém povrchu 8-bitovými texturami, zvlášť pokud si autoři implementovali blitting po svém.

    Výpadky obrazu mohou mít víc příčin. Jedním z problémů je (ne)podpora okenních událostí. Například engine používaný hrami Half-Life a Counter-Strike prakticky nikdy nebylo možné nahodit, když člověk z aplikace přepnul pomocí Alt+Tab a pak se vrátil zpátky. Oprava trvala spoustu let.

    Když to shrnu, tak hry bývají plné chyb. Některé chyby se projeví jen na novém HW nebo novém OS, navíc často ne na všech konfiguracích.