ale no tak, nevymyslejte si, pokud se clovek nauci programovat multiplatforme, znamena to v podstate pouze jen to, ze pouzije multiplatformni knihovny (pokud je rec o C/C++), napriklad wxWidgets, Qt4, SDL ci jine. V dalsich pripadech lze pouzit rovnou multiplatformni, interpretovany jazyk. Vysledny program je multiplatformni prave diky pouzitym knihovnam / toolkitum prip. jazyku, napriklad Opera browser je psan v C++ s uzitim Qt4 a funguje v M$, GNU/Linux, BSD Unix, Mac OS X a dalsich operacnich systemech. Tvrdit ze vyvoj multiplatformnich aplikaci je drazi je pitomost, clovek co neumi psat multiplatformne se v dnesni dobe prilis neuplatni, kazdy druhy potencionalni zakaznik by rad mel aplikaci napsanou jednou a poradne, aby mohl casem vymenit svuj operacni system ci celou architekturu x86 napriklad za Power6 a nemusel znovu platit za vyvoj nemultiplatformnich braku.
A zrovna ucetnictvi, kancelarsky balik, hospodarske systemy a analyticke nastroje by mely byt multiplatformni v kazdem pripade. Co se tyce GNU/Linux, ja neznam zadny jiny operacni system, ktery by byl tak multiplatformni, jako GNU/Linux a predevsim bych rad dodal, ze existuje cygwin a mingw32.