ta sem si to zase po pul roce spustil hmm neni to spatné způsob práce s tool docky ("lepeni oken") práce s vrstvami dokonce maskovatelné efektové vrstvy jako blur apod. celkem musim říct že to je jako celek fajn nedávno sem přemýšlel jak udělat blur vrstvu v photoshopu a musim říct že timhle mě kita překvapila už by to chtělo jenom node editor(compositor) pro náhled místo vrstev(aka blender) a bude z toho celekem efektivní udělátko ..
jen mám jednu výtku pod tím gnome to padá respektive po chvilce maskování vrstev a vršení na sebe generovaných ptákovin to spadlo :(
V bitmapové grafice pod linuxem jednoznačně vévodí gimp a ve vektorové zase inkscape. Všichni to ví. Ale přesto se tvrdošíjně objevují nové a nové články, které popisují alternativní (čti horší) programy, ve kterých se autor celkem pochopitelně vyhýbá přímému srovnání s gimpem a inkscapem. A když náhodou je nutno zdůvodnit jiný přístup, hledají se vykonstruované důvody jako jednoduchost (přestože všechny programy jsou víceméně stejně složité), desktopové prostředí (přestože to s tím nesouvisí) nebo vzhled (který si každý může nastavit jak chce).
Proč doporučovat něco jiného než gimp a inkscape? Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu ke kováři? To je nějaká natruc akce?
Aha, po pročtení i dalších článků od tohoto autora mi trochu svítá. Za každou cenu se snaží najít něco jiného než gimp a napsat o tom článek. Nedostatek funkcí se nazývá „přehledné ovládání“ nebo „vhodný pro začátečníky“. Když chybí funkce, které zavánějí matematikou (mřížka, transformace, histogram) nazve se to „zaměřeno pro umělce“. Nově vylíhlá rychlokvaška se označí jako „program s bouřlivým vývojem“. O programu, který neumí skoro nic, se napíše, že „rychle startuje a má přehledné ovládání“.
Jakožto uživatel gimpu kroutím hlavou i nad titulkem článku - Linux, KDE a Krita: dokonalá sada pro umělce? (ještěže je na konci ten otazník ...)