Kolega Dobiáš je z pracoviště, které vyvíjí systém ABE-1, což je - jak bylo uvedeno - stacionární zařízení (umístěné ve staničních budovách a podél trati). Vlak (jakožto fyzický objekt) je pro ně poslední a nejzoufalejší způsob, jak ovlivnit vstupní obvody ABE-1 :-). Jejich "řízení vlaku" skončí u toho, že bezpečně (ve smyslu fail-safe podle mnoha českých, evropských, světových a snad i vesmírných norem) rozsvítí červené světlo na návěstidle.
Sami uznáte, že - hlavně v průmyslově-počítačové branži - pojem "řízení" je o něčem zcela jiném.
Skutečný systém řízení vlaku vyrábí naše firma také (na firemní stránce AŽD je odkaz na neautorizované a dosti zastaralé stránky o systému AVV). Tento systém (AVV) skutečně vlak řídí - tj. na základě vstupních údajů řídí velikost tažné a brzdné síly tak, aby vlak jel podle požadovaných kriterií
(tj. bezpečně, komfortně a hospodárně).
V provozu jsou 2 systémy (jeden na I8088, 4.77MHz, 2x16 KB (nikoliv MB) RAM, disk samozřejmě žádný), druhý je na Motorole 68360) celkem na 24 vozidlech a další se průběžně vyrábějí). Ani jeden program neběží pod žádným operačním systémem (I když na té Motorole se startuje pod OS9, ale ta se po startu okamžitě odstaví).
Krom toho je v provozu zhruba 5 desítek vozidel s dílčím systémem (po vrstvu tzv. regulace rychlosti) na bázi 80C166 (samozřejmě opět bez jakéhokoliv
OS).