A nechtěl by to Root vzít pod sebe? Tu by na to bylo více vidět, propagace zdarma atd.
Co se tyce nekolika generaci Linux*Marketu, co jsem videl ruzne z blizka nebo zdalky, tak to je spise nadsenecka prace. Nebo drobny privydelek jako kapesne. Popravne nemam nic proti tomu delat neco z nadseni a tuto vlastnost obdivuju, ale to pak ve finale znamena, ze nejsou finance na rozvoj nebo na horsi casy.
Aby to uzivilo jednoho cloveka na full-time pro Cechy a Slovensko, tak to ani nahodou.
Ze zacatku obchudek hodne roste. Pak se trh i pres inovace na strane e-shopu zasyti a pak to zacne opadat. Proc tomu tak je uplne nevim, ale bylo to tak.
gf
Zkuste mrknout na stránky Moravské ústředny. Mají tam plyšové tučňáky až po velikost 90 cm (a klidně vám na zakázku udělají i většího, já jsem tam pro Red Hat jednou nechal dělat 1,5 metru velkého tučňáka). Vsadil bych se, že to od nich bral tučňáky i LinuxMarket, je to v jejich výrobě u nás prakticky monopol. :)
Internacionalizace takového obchodu dokáže vygenerovat výrazně větší tržby, ale kromě tradičních problémů člověk potom musí řešit i věci jako svolení k použití trademarku. Řada open-source projektů poskytuje kód pod svobodnou licencí, ale trademark si chrání.
Třeba u loga Fedory potřebujete svolení Fedora Projectu, respektive Red Hatu, abyste mohli předměty s jejím logem oficiálně prodávat. V rámci toho schvalovacího procesu se ověřuje, že se to logo používá podle pravidel, že se jedná o vhodné předměty (precedent, kvůli kterému se to začalo dělat, byl údajně ten, že někdo začal logo tisknout na kondomy) atd.
No a teď absolvujte takový proces s každým větším open-source projektem...
No těmi kondomy asi chtěl propagovat Linusovo „Software is like sex…“.
Microsoft si mimochodem dal v tomto směru vlastní gól: https://kazzan.wordpress.com/2008/07/06/microsoft-forefront-promotional-item/
(A ještě tam byl, slogan, tuším, „Nasaďtw si ochranu proti virům!“.)
Činnost pro LinuxMarket byla skoro vždycky dost makačka, ale zato bylo fajn vidět zájem lidí. S tím je konec a zbyly jen vzpomínky (a pár kusů "veteše" k prodeji). Lukáš se tomu fakt věnoval a dělal to dobře. Ale jsme jenom lidi a nadšení a zájem o věc se nedají naprogramovat. A každá sranda něco stojí. Nějaká větší inovace nepřicházela s možnostmi, jaké byly, a s českým trhem vůbec v úvahu.
Zrovna samolepky jsou fajn drobnost která se shání fakt mizerně a přitom stojí pár korun a kde kdo to přihodí do objednávky jen tak. Přesně si to dovedu představit v rámci provozu s nějakým e-shopem, který si to přidá jako segmentovou větev. Je to fakt o nadšení a nečekat od toho horentní zisky.
Nezkoušel si oslovit nějaké e-shopy, jestli by do toho nešli?
Se samolepkami by bylo nejlepší začít úplně znovu - a navrhnout nějaké větší (i když by byly dražší, hlavně při malých sériích). U těch malých se neustále musí řešit problém s přesností ořezu. Zkoušel jsem různé výrobce a je to všude víceméně stejné, někdy to vyjde celkem dobře, jindy to dost výrazně ujede. Kvůli tomu novější "model" samolepek nemá už ten černý okraj, který byl na přesnost ořezu zvlášť citlivý. U větších samolepek by ustřelení o půl milimetru nehrálo roli.
Mně se zrovna líbí, že samolepka na notebooku není o moc větší než ta původní s Woknem. Hranatá samolepka se dá před použitím doladit. Ty moje byly perfektní.
Včera jsem četl vzpomínku jednoho muže, který vyprávěl, že jeho tatínek měl za první republiky malý obchůdek, ale moc se mu nedařilo, protože měl větší starosvětskou úslužnost k zákazníkovi, než aby se snažil na nich vydělávat. Prý měl dojem, že se tatínkovi skoro ulevilo, když mu obchůdek po převratu sebrali. Škoda.
Děkuji za balíček. Už třetí den mě baví ráno otevírat notebook a nevzdávat se, i díky vašemu příběhu.