Přijde mi to trochu zmatený, takže se taky pokusím o vysvětlení :o)
Framebuffer je jakási abstrakce přístupu ke grafické kartě, která je přímo v jádrře. Při bootu jádro nahodí grafický mód a textová konzola je pak emulovaná v tomhle módu, takže může mít roztodivné rozměry. A dají se na ní pak spouštět grafické aplikace podporující framebuffer. Rozlišení se dá normálně měnit (fbset(8)), etc.
Kromě toho existuje svgalib a spol., které umožňují používat konzolu víc jako v DOSu, tj. s menší úrovní abstrakce než v případě framebufferu. Tento přístup používají(ly) některé hry.
SVGATextMode, který umožňuje nastavit na konzole obskurní rozlišení (textová) přeprogramováním VGA registrů, s ní myslím souvisí jen nepřímo, je to samostatný balík.
Aby toho nebylo málo, LILO umožňuje nastavit (textový) videomód při bootu.