a nebylo to věru špatné…
jen bych dodal, že chybějící česká lokalizace je nedostatek tak trochu vycucaný z prstu, hra je podobně jako Samorost 1+2 beze slov, takže snad jediné texty, s kterými se musíte „potýkat“ je START GAME, SAVE, LOAD, VOLUME, WINDOW, FULLSCREEN etc.
jinak se to hraje dost podobně jako předchozí adventury od Amanity s jedinou výjimkou, že narozdíl od Samorostů, kde byly puzzle vždy striktně v rámci jedné lokace, rozuměj jeden nebo dva screeny, zde se hraje přece jen s větším počtem lokací a hra tak trochu ztrací na přehlednosti a plynulosti. nicméně systém nápovědy je geniální a tento nedostatek zcela vyvažuje. hudba a grafika je výborná, hádanky celkem těžké a ten flash se holt musí skousnout.
ja to zrovna hraju je to vyborne na to ze je to cele delane ve flashi . A asi jsem blbej nektere hadanky bych bez napovedy vubec nedal :) Ta napoveda je, ale udelana genialne. Super je , ze to jede jak na win tak na linuxu .
Po ultra dlouhe dobe prvni hra , ktera tady v techto recenzich za neco stoji :)
Také tak – cena je podle mě přiměřená. Navíc je v ní i soundtrack. Kdybych někde narazil na prodej CD v ČR, tak bych šel spíš do něj.
Rozhodně to není jednoduchá hra – některé puzzle mi musela řešit přitelkyně a jiné bych bez nápovědy nikdy nedal. (Např. brnkání melodie v závěru.)
Hodně mi hra připomínala Neverhood, což je moje srdcovka…
na to aby si mal ženu musíš spĺňať aspoň jednu z týchto podmienok:
1. musíš byť sympaťák (buď komunikatívny a vtipný)
2. musíš byť sexy (ostrihaj sa na krátko ako mafián, začni chodiť do posilovne, staraj sa o svoje telo začni si kupovať kvalitné značkové oblečenie napr. Tommy Hilfiger, Lacoste, Hugo Boss, Versace, pomôže aj čierna kožená bunda a kvalitné topánky Fred Perry, Lacoste)
3. musíš byť bohatý a musíš to vedieť ukázať (retiazkou za 100 € nič nepokazíš, klúče od auta nos tak aby boli viditeľné, kúp si kvalitné značkové oblečenie)
a okrem toho sa musíš zdržiavať na miestach kam chodia ženy, najľahšie to majú bohatí chlapi, to že si psychopat niektorým ženám vôbec nevadí, stačí keď máš prachy, ona si ťa ajtak vychová po svojom a ženy vyhľadávajú psychopatov. pozri si koľko psychopatov mafiánov má vedľa seba krásne ženy.
Duvod proc Amanita viz zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita
;-)
Jinak Kubovi Dvorskemu se tento kousek vazne poved, je to mazec.
Většina akcí smysl dává, ale řada z nich jen zpětně. Tedy stylem „nechápu, jak by tohle mohlo fungovat“ a po zhládnutí akce „aha… no to dává smysl“. A to je jádro „zkusit všechno na všechno“, protože jakákoliv kombinace může mít efekt, který pak dává smysl. Ruku na srdce, předpokládám, že vámi zvolené kombinace zabraly.. ale.. kolikrát udělaly právě to, co jste PŘEDEM čekal?
No, v demu šlo víceméně všechno, jak jsem si já představoval. Akorát v poslední obrazovce jsem přesně nepoznal, která poloha je z 3D perspektivy ta správná, a když mi moje řešení nezafungovalo, trochu jsme zazmatkoval. Samozřejmě jsem měl nápad správný, ale bylo to o díru vedle.
Ale i kdyby plná hra pokračovala poněkud úchylnou formou, jako bylo občas v Samorostech (všechno na všechno), tak na druhou stranu na rozdíl od her, kde se dalo pobíhat mezi desítkami obrazovek, vlastnit deset předmětů a některé předměty šlo získat například jediným správným dialogem (z desítek možností) u jediné z desítek dostupných postav, je to zde relativně dost přímočaré. Vždy je velmi omezený počet „aktivních“ míst plus malý počet předmětů, což dává ne tolik kombinací a zároveň víte, že lokaci musíte vyřešit na v rámci té obrazovky, takže dohrát to IMHO musí po chvíli každý.
Kde nic není, ani GPL nebere. Neboli podmínku splníš triviálně tím, že zveřejníš "". ;)
Přesněji: když píšeš rovnou ve strojáku, tak je přímo ten zároveň i zdrojákem (čeština je krásná!). Definující vlastností zdrojáku přece není human readable formát. Takže zdroj == cíl, hotovo.
Nejsem GPL expert, jenom zkouším logicky uvažovat.
Ve „strojáku“ nepíše nikdo nic delšího, než jednu, dvě instrukce. Ještě bych pochopil, že někdo píše v assembleru, ale assembler != stroják, takže i tam ukládá GPL povinnost tento zdroják poskytnout i když je víceméně shodný s výsledkem disassembly. Každý, kdo psal v assembleru ale potvrdí, že komentáře jsou více než užitečné pro orientaci v kódu a proto tento zdroják má větší hodnotu než disasemblovaný stroják, takže asi tak..
Jo a ve strojáku ARM architektur se dá psát také nádherně, akorát potřebuješ před sebou tabulku co který bit v instrukci znamená, ale raději bych si to nerisknul, přece jen do toho strojáku se blbě píšou komenty (musel bys vkládat instrukci pro skok před ten koment a ještě počítat počet znaků v komentu)
Tak, pravda, co já jsem programoval v assembleru tak akorát v tom borlandím integrovaném do Pascalu a pak ještě v a51 a tam jsem toto moc neupotřebil, maximálně ty labely, bez nich by to bylo peklo :-) Jinak ten pro 8051 toho snad víc než ty labely neuměl ale zase závisí co to bylo za assembler, pravda, sám už nevím, ale pár tisíců řádků jsem toho napsal ale to už je snad 6 let zpět co jsem na a51 naposled šáhnul… vlastně to byl čip AT89C52 protože mě to přelezlo přez ty 4kB, jo to byla sranda :-)
Zdravim,
no tak napriklad proto, ze u mne se chova 32bitovy flashplayer rovnez nestabilne – hra bezi, ale v nekterych scenach segfaultuje zcela nahodne po 10 – 30 sekundach. Zkousel jsem analyzovat core pomoci gdb – crashne to na alokaci pameti v glib.
Ovsem vedel jsem si rady a zde je naopak flash vyhodou. Zjistil jsem, ze binarka je vlastne standardni standalone flashplayer (do bajtu shodny, ktery se da stahnout ze stranek Adobe) a za nim je cosi prilepeno. Konkretne jsou to 2 longy a za nimi je – kyho vyra – obycejny .swf soubor, dokonce i prikaz file ho poznava! Takze stacilo dat
dd if=Machinarium of=Machinarium.swf bs=1 skip=9570100 a na vznikly .swf ukazat Firefoxem s instalovanym 64bit fp pluginem, a voilla, bye bye, crashes! Jen to chtelo jeste importovat saves z puvodni hry, nu, chvilku jsem hledal, kde je to ma ulozeno, pak i nalezl, ale to necham zajemcum taky jako maly puzzle :-). Jinak to tu gamesi cela rodina, penez mi neni lito, grafika fakt skvela, az se mi o tom v noci zdalo :-). Diky za skvelou recenzi!
Zdravi Pavel.
Ahoj, mam plnou verzi a dostala jsem se až do míst, kde je bubeník, saxofonista a týpek, kterej fouká do trubky. Bubeníkovi jsem sehnala buben, saxíkovi špuntíky, ale kde sebrat kočku (viz návod), aby vyhnala myš z trubky, na to za živýho boha přijít nemohu. Kdo jste již hrál a dohrál, poradíte? :(
Kočku sundáte, když ptáka shodíte dolu (dělá stejné pohyby jako robot- tak nahoru a dolu. Drát co praskne přivážete k zábradlí. pánovi co svařuje vytáhnete svářečku a rychle slezete a zatáhnete za červené dráty a on popoleze a vy můžete zatáhnout kočku za ocas- ona skočí na zábradlí (proud do něj pustíte složení skládačky v lampě) a zůstane tam.seberete ji tím, že proud zas vypnete.
S tím ptákem je trochu problém, mi přijde, trvalo mi to hrozně dlouho, než jsem někde našel, že díky pomalosti flashe ve fullscreenu (nechápu se čtyřjádrem, slušnou grafikou, možná to že jsem to hrál ve Widlích?!?). Přepnul jsem do okna a ještě raději zmenšil obrazovku na 80% a drát praskl skoro hned.
Kočka sedí na střeše o patro výš. Je nutné zatáhnout za červený kabel, aby si robot přesunul k ní štafle, pak složit skládačku ve skříňce lampy – jeden dílek ale chybí, ten má sova v zobáku. Je nutné přejít k věži (sova kopíruje pohyb) a pak začít postavičku v rytmu vysouvat nahoru a dolů (sova to dělá taky) – musí se to vyzkoušet na víc místech – dokud pod sovou nepraskne drát a neupustí ze zobáku chybějící část skládačky. Přetržený drát je nutné navázat na zábradlí, pokud je skládačka dobře, tak je v zábradlí proud. Vyleze se na štafle, vyplaší kočka, dostane elektrickou ránu . Pak je nutné posunout skládačku a vypnout proud a kočka spadle na zem
Musíš jít do další lokace (nahoru po schodech), pak dále nahoru. Na tom náměstíčku jsou pak schody vlevo.. tam uvidíš na střeše kočku.
Pro její získání:
1. jdi k lampě a skládej puzzle
2. sova ti ho ukradne, tak jdi ke dveřím do herny, sova leti za tebou a simuluje tě. Tak parkrat s robotem vyjeď nahoru, dolů, a sova spadne i s drátem a dá ti puzzle.
3. spadlý drát přivaž k zábradlí a doskládej puzzle
4. vylez na robota a odpoj mu pájku
5. slez a jak se otočí aby ji zapojil, tak mu zatahni za drat.. pak tam bude něco štělovat.
6. vylez po něm a zatáhni kočku za ocas.
7. kočka vyleze na zábradlí kde dostane šok
8. jdi dolu a rozlož puzzle a kočka spadne.
9. Je tvoje
Freeman_TKOZ ;-)
Zkus spustit hru z terminalu primo ve adresari s binarkou.
Vice zde http://machinarium.net/…msg2815.html#…
Navic jsem musel spoustet takto:
$ G_SLICE=always-malloc ./Machinarium
jinak mi hra nahodne padala.