1. zaprvé se zvýšila rychlost z cca 600 Bd u původní struktury záznamu na 2000 Bd (a to s sebou neslo i nějaké úpravy v HW, přesněji netuším). Určitě minimálně "Brněnské turbo" bylo kompatibilní se záznamem Spectra, a i přes "Pražskou" úpravu od JR to fungovalo.
2. poté se odstranily zbytečné mezery mezi bloky - Turbo vše nahrávalo v jednom bloku a ne po 128 nebo 256 bytech, jak tomu bylo u standardního záznamu (některé "nekopírovatelné" hry toto dělaly i pro 600 Bd)
3. přidala se hlavička. I když je to divné, tak původní způsob záznamu žádnou hlavičku neměl, takže pokud program (hra) neměla speciální zavaděč, který například po dvou blocích změnil obrazovku/natáhl obrázek, tak vlastně člověk ani moc nevěděl, co nahrává, hlavně když mu někdo mezitím resetoval počítadlo otáček :-)