Tak to byla hoooodně blbá formulace, nikdo nikdy nepodepisoval ani vědomě ani implicitně že bude sledovat všechna data která mu postytovatel / zdroj posílá!
Vaše představa že je nemorální odmítat některé části webových stránek je výhradně váš vlastní názor, a troufnu si říct že velmi menšinový. Tím Vám na něj samozřejmě neberu právo, ale prosím laskavě ho vyjadřujte formou která alespoň teoreticky připouští existenci jiné morálky, a ne jako jediný správný!
Jo a jinak - objednatel reklamy do svého podnikání (až na vyjímky) nevkládá vlastní peníze, anobrž používá peníze co jeho zákazníci platí za jeho zboží. Čili ve finále tu reklamu stejně zaplatíme sami. V takové situaci je podle mně naopak velmi morální a etické se ptát na to jestli jeho náklad je racionálně vynaložený (jestli se nepokouší prodávat kožichy na Sahaře...) a jestli reklama není nepříměřeně vtíravá. Uživatel má ROZHODNĚ právo určit o jakou reklamu nemá zájem (viz například nápisy na schránkách) a nějaký Adbloker je jistě rozumně opatření jak se nechtěné reklamy zbavit (zajisté si každý individuálně nastaví co ho případně zajímá...) Dokonce to v mnohých legislativách (bohužel většinou poněkud vágně, a ceny soudního procesu jsou nemalé že by si to jako kdekdo nechal v konkrétním případě upřesnit soudem) je citelně omezeno (jak může reklama vypadat - ne neomezeně, a kolik za ni může být utráceno).
Tedy - pokud se NÁHODOU nesnažíte zastávat subliminárních účinků reklamy (i taková reklama kterou jsem nechtěl, je mi nepříjemná až odporná, a přesto má na mně účinek na úrovni podvědomí), což je VELICE pochybná praktika na hraně zákona (a často i za ní). Pokud ano tak to řekněte na rovinu, pak se nemusíme dál bavit.