>> Hráčů, kteří jsou schopni vložit tak vysokou počáteční investici, jako je dotace vývoje a výroby série čteček, není na knižním trhu mnoho.
Myslel jsem to úplně jinak - prodejce zadotuje třeba polovinu ceny čtečky s tím, že následující dva roky utratíte za knihy alespoň X korun. Tim snizi pocatecni investici zakaznika a prilaka ho (coz je jeho prvorady zajem, jestlize potrebuje splatit fixni naklady).
Tenhle model používají např. prodejci elektronických cigaret, kde investice do cigarety chudší zákazníky odrazuje i při značné úspoře později. A to prodejci e-cigaret nejsou žádní velcí business koumáci :)
>> Pokud byste ji chtěl jen tak prolistovat a brzy odložit, musela by být cena tak nízko (srovnatelná s cenou novin), že by to bylo stěží rentabilní.
No tak to pojďme domyslet dál! Dne stojí e-kniha A korun a prodá se jich B kusů. Pokud by e-kniha stála 15Kc, kde berete jistotu, ze by se jich neprodalo A*B/15? Martin L. říká, že žádnou knížku neprodali víc než dvěstěkrát, průměrnou cenu od oka odhaduju na 150Kc. Kde berete jistotu, ze by jich za 15Kc neprodali dva tisíce*? A to jeste mluvime o MAXIMU, ne o prumernem prodanem poctu kusu.
* za podminek zminenych vyse - tj. luxusni sluzby, dotovana ctecka apod.
>> Kolik lidí koupí avantgardní poezii, byť by cena byla 1Kč. 400 lidí?
A kolik si ji koupi papirove? (opet - jde jenom o soucin ceny a poctu kusu, nic vic v tom neni - a NIKDO NEVI, kolik kusu se proda, kdyz se cena desetinasobne snizi - dokud to nezkusi)