Nějaký důvod, který si před sebou dokáží obhájit, určitě mají, třeba že už mají peněz dost.
Ano, je to možné vč. té klesající tendence, ale pak by cena závisela na rychlosti poklesu obratu, nikoli na klesajících nákladech. Náklady jsou jen spodní limit, pod který se nemůžete dostat pokud to nechcete dotovat.
Navíc pokud časopisu odcházejí čtenáři, tak cena nebývá tím častým důvodem. Tím je spíš obsah. Ale to je specifické pro periodika. Nicméně bych řekl, že v tomto případě tomu tak není. Upřímně si myslím, že to bylo pouhé gesto, které je stálo měsíčně 10-20% obratu.
že když se chce,tak se ty náklady snížit dají. Jenže ono se spíš nechce.
Ale to víte, že se snaží je snižovat, protože jim to zvýší marži. Ale jak jsem řekl, náklady určují jen spodní limit ceny, nikoli cenu při maximálním zisku.
Snížit cenu můžete jen v případě, že s klesající cenou rychleji poroste obrat a to ještě musíte brát v úvahu konečnou nasycenost trhu a příp. nějaká smluvní omezení.
Na druhou stranu připouštím, že i davatel (především ten velký) se nemusí chovat tržně a nemusí reagovat na pokles poprávky. Nepředpokládám to ale a priori u distributora velikosti eReading.