> Nějak nerozumím tomu, že "pirátství zvyšuje zisky". To jako, že funguje jako marketing a zákazník si to pak ve výsledku koupí, nebo jak to myslíte? To by nebylo jednoduché prokázat.
Uvedu několik konkrétních příkladů:
[1] -- cituji: „comic book writer Steve Lieber said that his sales went through the roof after pirated scans were shared on 4Chan” (je tam i hezký graf)
[2] -- cituji: „uploading the Russian translation of “The Alchemist” made his sales in Russia go from around 1,000 per year to 100,000, then a million and more” (je vidět, že to ten chlapík umí)
[3] -- cituji: „Random House experimented with "8 titles, 12 formats…in the first half of 2008." Sales of the printed books rose "19.1 percent during promotional period." They were up 6.5 percent "during the promotional and post-promotional period" (combined stat). And the individual titles varied from 155 percent up to 74 percent down.” (nic není černobílé, o tom není sporu)
> To si vážně myslíte, že tituly jak Pragprog tak O'Reilly se nešíří nelegálně?
Naopak, vím to (že se šíří pirátské kopie) a na tom jsem mimojiné svou argumentaci také stavěl.
> Důvod, proč jsou profitabilní, je třeba hledat jinde než ve vysvětlení, že piráti začali nakupovat.
Prosím o upřesnění, moc jsem nepochopil, co jste přesně myslel.
> Tak jednak si myslím, že současný stav není důsledkem "chránění" (tj. DRM). A za další to, že se zlikvidoval, se jeví možná z pohledu v ČR. V USA to bude vypadat jinak. V ČR (a dalších státech) jistě obchodně usnuli.
Ano, nemusí to být nutně přímý důsledek, ale myslím si, že to je jeden z důvodů, který jim zastřel myšlení a nedovedli se tak přizpůsobit trhu, který se jim přetvářel před očima. Zkrátka chtěli zákazníkům dodat něco, co z nějakého důvodu nesplňovalo požadavky (mám dojem, jestli to nebyl rozpor mezi nabídkou DRM materiálu a poptávkou MP3 pro přehrávače, které to DRM neuměly; nebo možná ještě něco jiného -- je to už hezkých pár let zpátky, co to bylo aktuální). A mluvil jsem o českém trhu, další totiž nesleduji.