Uvedu několik konkrétních příkladů:....
Aha. Sice jsem to projel rychle, ale v těchto příkladech el. kopie figuruje jako marketingový nástroj pro zvýšení prodeje "hard books". A je to založené na principu, že zákazník dá přednost tištěné knize před elektronickou. Navíc jsou to známí autoři, což vše urychlí. Ale nic to nevypovídá o trhu s el. knihami. A už vůbec to neznamená, že by se mělo pirátství legalizovat.
> Důvod, proč jsou profitabilní, je třeba hledat jinde než ve vysvětlení, že piráti začali nakupovat.
Prosím o upřesnění, moc jsem nepochopil, co jste přesně myslel.
... v kontextu Pragprog a O'Reilly. Situaci O'Reilly neznám nijak blíž, ale domnívám se, že se stále na příjmu většinově podílí tištěné knihy. U Pragprog vím, že to jsou jednoznačně ebooky. Co je ale pro obě společnosti společné je jejich trh. Jejich průměrný prodej (Pragprog) se pohybuje na úrovni 15ti násobku toho, co je v ČR považováno za bestseller. A jejich bestseller je na úrovni ještě 10x výš. Při ceně $20-$35 za ebook se fixní náklady zaplatí jedna dvě a zbyde slušný zisk (někdo by to dokonce označil za zlodějinu). U nás se průměrný prodej pohybuje kolem 2tisíc tištěných knih (příp. stovky ebooků). A jestli máte vydělat na jedné knize 1000 nebo 100.000 Kč to je sakra rozdíl. To se pak snažíte řešít každou nelegální kopii.
Navíc sám Dave Thomas mi řekl, že v tom prodeji jsou takové výkyvy, že na to, jestli jejich model bude fungovat za 2 roky, by si nevsadil.