Vlákno názorů k článku Martin Lipert: Kindle je největším zlem pro eknihy v Česku od anonym - Jak už psal někdo nademnou, dohodněte se s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2011 3:42

    bez přezdívky

    Jak už psal někdo nademnou, dohodněte se s Amazonem na prodeji českých titulů. Znovu vynalézat kolo nemá žádný smysl. Amazon s pravděpodobností blížící se jistotě v budoucnu vstoupí na český trh a pak už stejně prakticky nic neprodáte.

  • 14. 3. 2011 10:22

    Jarda_P

    Zamerne poporovat verbez, ktera udelala vse pro to, aby zakaznik mohl nakupovat pouze u ni? Tak si tak predstavuji, jak vznikne naprosty monopol Amazonu a ten jediny bude rozhodovat o tom, co mame pravo cist a jake knihy nam z Ksindle odstrani. Kdyz e-ctecku, tak leda takovou, ktera podporuje hafo formatu a o jejimz obsahu rozhoduji sam. Pokud takova existuje.

  • 14. 3. 2011 11:25

    gnat (neregistrovaný)

    Ta 'verbež' jak ty říkáš, srazila ceny čteček na polovinu toho co stály před rokem a tím v podstatě odstartovala éru skutečného používání elektronických knih v ČR. Kindle podporuje všechny běžné formáty (včetně PDF) a nijak nikomu nebrání v přístupu. To že neinvestuje prostředky do jedné proprietární technologie třetí strany, navíc původně navržené k úplně jinému účelu, fakt nevidím jako nějakou evil vlastnost. Pokud vím, tak to bylo Adobe kdo nabídku na port toho jejich bastlu na Kindle odmítlo (jasně, bylo to o penězích, ale já fakt nevím, proč bych měl v ceně zařízení platit licenci něčeho, co slouží jen k mému omezování a generování zisku jiných).

  • 14. 3. 2011 12:51

    Jarda_P

    Jo, to je zasluzne. Nebude to srazeni ceny tak nejak podobne, jako u konzoli Sony? Tim, ze Amazon prodava ve svem proprietarnim formatu, ktery je podporovan pouze na jeho vlastnich cteckach, donuti zakaznika, aby si koupil Kindle. A kdyz uz zakaznik ma Kindle, tak kde jinde by nakupoval, kdyz ne u Amazonu? Tak proc nesrazit cenu ctecek?

  • 14. 3. 2011 11:47

    gnat (neregistrovaný)

    A na to jsi přišel jak ? Momentálně (no vzhledem k tomu, že už to tu prosáklo, tak to snad mohu zveřejnit), chystá vstup na náš trh a český obsah aktivně vyhledává (oslovuje majitele práv).

    Nechci nikomu brát jeho enthusiasmus pro nový projekt, ale z pozice nakladatele bych to viděl trochu jinak: běžný spotřebitel vleze na mediálně nejznámější knihkupectví, které má propracovaný a funkční systém (a tím nemyslím jen technickou realizaci objednávky, ale zejména ostatní marketingové nástroje, které nenásilnou formou doporučují další zboží), ověřenou spolehlivost (zejména platební brány) atd. I když tam konkrétní titul nebude většinou si vybere něco z doporučené nabídky.
    Těch pár fajnšmekrů, co budou hledat konkrétní knihu a vlezou kvůli ní na neznámé knihkupectví Nějakého Lojzy z Horní Dolní a svěří mu údaje o své kreditce, ti nikoho neuživí