Pouziti CAS (masivni) na strednich skolach je cira fikce nadsencu a dealeru. Fascinujeme mne, jak tento absurdni argument v diskusich na mnoha forech stale preziva.
Kdo nekdy ucil, tak musi vedet, ze drtiva vetsina studentu strednich skol (znam situaci na gymplech v Praze) se potyka jeste ve ctvrtem rocniku s elemetarnimi upravami algebraickych vyrazu a opravdovym pochopenim prime a neprime umernosti. Pro tyto studenty je Maxima, Maple, nebo cokoli podobneho, zcela mimo jejich intelektualni moznosti. Nemluvim o tech par studentech na kazde skole, kterym matematika opravdu neco rika, ale ti si podobny SW najdou sami a nepotrebuji k tomu „zasvecene clanky“ tohoto typu.
Je to stejne jako tvrdit, ze ve vyuce fyziky na strednich skolach by se mel pouzivat napr. COMSOL Multiphysics nebo OpenFOAM (aby se nenastvali skalni privrzenci open-source).