Bude se vaše IT starat o ten exchange lépe, než Microsoft (případně Google)?
To záleží na konkrétních případech, ale všeobecně bych řekl, že Microsoft i Google se o to budou starat lépe. Je tam úspora z rozsahu a jistě lepší spojení na programátory, kteří mohou případný nedostatek rychle napravit. Teoreticky to vytváří úzké hrdlo v tom, že když se v MS něco pokazí, pokazí se to všem, kteří tuto službu budou využívat. Může to být požár datového centra, nějaký sofistikovaný útok nebo chyba, k jaké občas dojde při aktualizaci Windows. Zákazníci pak budou paralyzováni a nemožnost jejich práce se bude přelévat i k ostatním podnikům ("To zboží vám bohužel nemůžeme dodat, protože nám nejedou systémy."). Linky technické podpory bývají v takových chvílích přetížené a i kdyby jste se dovolali, dozvíte se jen, že na tom pracují a že to bude fungovat brzo.
Když si to každá firma bude řešit samostatně, bude to dražší a k problémům také může dojít, ale je větší pravděpodobnost, že se to nepokazí všem najednou.
Je to jako s energetikou: budete mít výkonnou a bezpečnou centrální elektrárnu a pak vám vichřice strhá několik stožárů VVN...