Zajímalo by mě, jestli se dostanete k tomu, jak POV-Ray řeší pohybovou neostrost (např. obrázek Shorebirds v Hall of fame na stránkách programu), případně neostrost popředí - pozadí (bohužel, nemám konkrétní odkaz, ale viděl jsem obrázek: pařez uprostřed trávy se žlutými kytkami, a ta je před i za pařezem rovnoměrně do blízka i do dálky rozostřena - jako u reálné fotografie s menší hloubkou ostrosti).
Určitě se k tomu dostanu. V podstatě se jedná o efekt, který je (i když v menší viditelné míře) použit i u druhého obrázku v tomto článku. Jedná se o nastavení kamery, které sice výpočet dosti prodlouží, ale výsledek vypadá dost dobře - vůbec ne jako něco, do vyleze z raytraceru :-)
Hmm, přímo to asi udělat nepůjde, přecejen raytracery počítají s tím, že se paprsky pohybují v homogenním prostředí, tedy po přímce (lámou se jen na plochách nikoli uvnitř předmětů). Asi bych vyzkoušel zcela transparentní implicitní plochu s IOR okolo 1,05-1,10 (nebo i sadu na sebe navazujících spline ploch, kolmých na směr pohledu), ale je to jen slabá náhražka skutečnosti.