Hlavní navigace

Názor k článku Modifikovaný algoritmus RWA a algoritmus MPA od Pavel Tišnovský - Dobry den, nejprve k te adrese pixelu. Tou je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2006 9:08

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel
    Dobry den,

    nejprve k te adrese pixelu. Tou je opravdu myslena adresa v bitmape, presneji receno offset od zacatku bitmapy. Druhou moznosti (IMHO lepsi) je ulozeni souradnic x,y v jednom 32bitovem slove, napriklad tak, ze hornich 16 bitu je pro x a dolnich 16 bitu pro y. "Extrakce" souradnic je potom velmi rychla, v podstate staci jeden bitovy posun a jedno maskovani (AND) a na x86 dokonce ani to ne :-), pokud se napriklad vhodne pouzije MMX (zcela idealni vec prave pro IFS, kde se provadi maticove zapasne linearni transformace).

    Problem s frontou je ten, ze delka fronty muze prerust kapacitu RAM na ruznych embedded zarizenich - autori tohoto algoritmu pomoci IFS kodeku prenaseli video v realnem case a predpokladali vyuziti (dekoderu) prave v embedded zarizenich (enkoder je samozrejme mnohem slozitejsi). Pokud by se napriklad pracovalo s polovicnim rozlisenim videa, tj. 352x288 pixelu, muze dvojnasobna maximalni delka fronty znamenat nutnost pouziti RAM s dvojnasobnou kapacitou; (i kdyz tady by se dalo optimalizovat, protoze pro ulozeni souradnice pixelu by stacilo mene nez 32 bitu).

    Mimochodem, podobny problem se resil s MPEG 1, 2 a 3 a naroky na pamet v prehravacich (to je dost podstatne, ceny prehravacu jsou citlive na ceny RAM). Tady slo o pocet snimku, ktere musi byt ulozeny v pameti kvuli pouziti I a B framu.