velice se omluvám, ale p.Grill, píšete nesmysly - jestli to je pouze tím, že o problematice MVE nevíte nic a nebo je to cíleně (schvalně), nedokážu posoudit
Takže ještě jednou - ta MVE JE anebo NENÍ schopna ostrovního provozu?
Odpovím si sám - není.
Tečka
Umí ta MVE start "do tmy" - opět ANO nebo NE.
(neumí, protože i ty Hněvkovice potřebují v tomto případě NZ - agregát)
A nyní to nejdůležitější - pokud je skutečně velká voda, tak může běžet pouze zdroj, kde zůstane takový spád, aby to řídící systém nevyhodnotil jako malý (protože když není spád, tak jaksi není ani ani z čeho vyrábět).
V případě Hluboký to na jezu vypadlo takto:
http://gallery.lulja.com/gallery/czechia/povoden-hluboka/img/povoden-2002-hluboka-jez-voda10.jpg
Spád byl NULA, takže neběželo NIC. Náhon pro MVE je myslím :-)) na stejné řece, takže spád tam byl.......můžete hádat.
Mj. se to týká všech těchto přehrad na kaskádě, dokonce i ty Hněvkovice neběžely a to na tom byly nejlíp - protože i u nich byla dolní hladina moc vysoko.
Takže ta MVE jako záložní zdroj - ani náhodou.