Hlavní navigace

Názory k článku Návštěva v TTC: dřív se tu distribuovaly noviny, dnes internet

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 12. 2015 16:20

    Edo (neregistrovaný)

    Ak je táto stavba nuda, tak potom už neviem ..... čo vlastne človék na technickom portáli očakáva?

    Za 14 rokov mám "schodených" dosť novostavbieb a s kľudom môžem povedať, že foto prezentácia hovorí o dokonalej technologickej stavbe. Je vidieť, že kvalitnú prácu vyknal investor. Však len samotná vízia a jej logická prezentácia pred projektantami, pri tak technologicky prešpikovanej stavbe určite zabrala stovky hodín. Nehovoriac o tom, že projektanti jednotlivých technológii museli projektovať nie len svoje technológie, ale aj naprojektovať a koordinovať spoluprácu medzi jedntolivými technológiami. Taktiež je vidieť, že samotná "fyzická" realizácia jednotlivých technológii bola vykonaná odborníkmi. Foto pekne ukazuje logiku, úhľadnú prácu a cit pri montáži. Výsledkom je fakt skutočne pekné dielo, za ktoré má byť človek právom hrdý.

  • 14. 12. 2015 20:23

    fahacz (neregistrovaný)

    Přesně, souhlasím a podepisuji.
    Je to dílo, par excellence či jak se to píše, hnedka bych se tam chtěl jít podívat, tak aspoň děkuji root.cz za náhlednutí, muselo to dát fušku.

  • 15. 12. 2015 10:36

    RadekM (neregistrovaný)

    DD,

    dekujeme za uznani. Stejne jak pisete, jsme opravdu hrdi na celou stavbu a na firmy a jednotlivce, kteri nam pomahali cely projekt realizovat.
    Od prvni myslenky a ideovych navrhu do slavnostniho otevreni to cele trvalo skoro 6 let. Snazili jsme se opravdu myslet na kazdy detail tak, abychom mohli provozovat DC bez rizik.
    Ma-li nekdo zajem se do noveho DC podivat, staci nas kontaktovat na nasem webu a dohodnout si malou exkurzi.
    Co nas tesi nejvice je ohlas nasich zakazniku a odborniku, kteri nas jiz navstivili. Celkem za tri tydny videlo nove DC pres 300 lidi a nezaznamenali jsme zadny negativni ohlas. A pokud negativni ohlas existuje, pojdte a reknete nam ho.

    Hezky den
    Radek Majer

  • 14. 12. 2015 20:09

    Kotrfa (neregistrovaný)

    Díky za zajímavý článek. Pro mě jako pro software-áře extra zajímavé. Skvělá stavba.

  • 14. 12. 2015 20:50

    ehmmm (neregistrovaný)

    Par velkych budov jsem uz videl, tak mam par zvedavych otazek:

    * Vyhrivani dieselu je dobra "finta". Co to znamena "horke"? 50-60 st.C?

    * Tak ze zvedavosti objem tech bandasek? V praxi jsem se setkal max. s 1000 litru, ale tohle predpokladam bude vic.

    * Ten freecoling do 19 st.C., to se mysli venkovni teplota? Kdyz bude venku 19, tak by me zajimalo, na kolik se ochladi glykol a na kolik se ochladi serverovna. Jednou jsem se s prepinanim freecoling/kom­presory na jedne zakazce setkal a prislo mi, ze i projektant v tom trochu tapal. Samozrejme se to tenkrat ozivovalo v zime a pak uz jsem tam nebyl, tak by me samotneho zajimalo, jak jim to tam funguje.

    * Vyndat a vymenit trubku behem nekolika minut je hezke, ale zalezi take na tom, co se kde musi nejdriv zastavit, zavrit a vypustit. A tu ten rezervni kus trubky musi clovek mit. Oni instalateri, kdyz chteji a maji k tomu dobry pristup, tak dokazi svarit potrubi rychle a bez remcani. Ale to jsou prave ty drobnosti, kterymi se lisi dobry projekt od spatneho.

    * 100 tisic cidel se mi zda nejak hodne. I kdyz pokud se za cidlo pocita i pomocny kontakt jistice... Ale 45 tisic cidel z rozvodny studeneho vzduchu (tim se mysli strojovna chlazeni nebo strojovna VZT?), se mi zda moc. Kolik tam je VZT jednotek?

    * A co se toho projektu tyka, tak o tom je nejlepsi si popovidat s lidmi, kteri opravdu na te stavbe delali. Obvykle je mezi investorem a skutecnym clovekem, ktery neco dodala/udelal, cca 5 firem (a dalsi 3 firmy mezi investorem a provozovatelem) a to je spousta prostoru pro ruzne uspory, zkraty v komunikaci a kdovico jeste. Je tam proste spousta moznosti, jak zabit dobrou myslenku. Pocet projektantu, nebo cena za projekt take bohuzel neni zaruka niceho.

  • 15. 12. 2015 10:53

    RadekM (neregistrovaný)

    DD,

    pokusim se odpovedet na Vase dotazy:

    ad 1.) motory se TRVALE predehrivaji na 45st pomoci elektrickych topnych teles. Aby se predeslo vypadkum v predehrevu, tak ty topne telesa jsou v kazdem stroji min. dve. A kontroluji se kazdych 6 mesicu.

    ad 2.) Kazda 'bandaska' ma objem 10.000 litru. Nyni mame dve bandasky, ve finale budou bandasky ctyri.

    ad 3.) Ano je to venkovni teplota. V nasem chladicim systemu na primarni strane nemame cisty glykol. V celem systemu jak na strane primaru, tak na strane distribuce je jen jedno chladici medium a to voda/glykol 30%. Regulace systemu chlazeni probiha nepretrzite, protoze jak nekteri vedi, zaregulovat system tak, aby byl co nejefektivnejsi je nikdynekoncici prace.

    ad 4.) mate zcela pravdu. Dobry projekt od spatneho se lisi i v detailech. Prijdte se podivat a sam jiste uznate, ze se pri projektovani myslelo na sebemensi detaily. Treba i na to, jak ze systemu vytahnout jakoukoli poskozenou trubku ci armaturu tak, ze cely system chlazeni bude stale funkcni bez vypadku.

    ad 5.) pokud neverite, prijdte se presvedcit. Radi Vam ukazeme vse i napr ty cidla ci cely system monitoringu

    ad 6.) zcela s Vami souhlasim. My jsme vsak v mnoha vecech pri projektovani i pri realizaci postupovali mimo standardni a zabehle poradky. Je to na separatni diskuzi. Kdyz to shrnu, a dodavatele Vam jiste potvrdi, ze stavba/realizace noveho DC TTC byla hodne a to podtrhuji hodne nestandardni.

    Hezky den

    Radek Majer

  • 23. 12. 2015 19:33

    laik (neregistrovaný)

    Dobrý den, jsem laik a veškeré hodnoty uváděné v článku jsou pro mě opravdu velké- množství chladící kapaliny, elektřina,záložní agregáty,množství nafty pro agregáty,množství dat......prostě všechno! Nikdy jsem takové vybavení - zázemí- neviděl a docela rád bych se do takové budovy podíval.
    Je skvělé vědět, že se najdou lidé, kteří chtějí po nás řemeslnících pořádně odvedenou práci a ne jen všechno podřídit co nejmenším pořizovacím nákladům, aby se dané dílo pak mohlo prodat s maximálním ziskem, ve smyslu po nás potopa....
    Držím palce aby byl provoz bez potíží, alespoň těch zásadních a aby Vám projekt postupoval tak, jak máte naplánováno.
    S pozdravem ivo