Názor k článku Nazrál čas dát Firefoxu druhou šanci od Saljack - A tyhle vyhledávače a poskytovatele reklamy platí/dělí se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 2. 2024 17:26

    Saljack

    A tyhle vyhledávače a poskytovatele reklamy platí/dělí se s nimi o příjmy tvůrci obsahu, aby se k nim dostali návštěvníci.
    Ne rozhodně se s nimi o žádné zisky nedělí. Platí jim aby byl nastavený jejich výchozí vyhledávač. A to jenom aby mohli vydělat víc na reklamě. To rozhodně není žádné dělení, to je normální obchod něco za něco.

    Obchodní model Bravu je na úrovni Ulož.to, které se rozhodlo za peníze distribuovat autorsky chráněný obsah, akorát si jaksi zapomnělo zajistit souhlas autorů těch děl a platit za to.
    Tohle přirovnání mi přijde trochu za čarou. Navíc prohlížeč nedistribuuje autorsky chráněný obsah. Nechápu proč by poskytovatel obsahu měl mít nějaké privilegia naproti poskytovali prohlížeče. Uživatel potřebuje obojí oba poskytovatelé mu poskytují jednu část, která bez druhé nemůže být. Když bude prohlížeč prohazovat barvy, nabídne mód pro čtení, tak to je naprosto to samé, jako když tam vloží reklamu. Prohlížeč může vykreslovat co chce a jak chce, je pouze na jeho uživateli, zda mu to vyhovuje. To samé dělala již dávno Opera s reklamním bannerem.