Ne rozhodně se s nimi o žádné zisky nedělí. Platí jim aby byl nastavený jejich výchozí vyhledávač.
Pokusím se vysvětlit to schéma: weby platí Googlu reklamu za to, aby je našlo více čtenářů. Google proto chce, aby weby vyhledávalo co nejvíce lidí přes něj a platí tedy prohlížečům za to, že jej mají nastavený jako výchozí. Část peněz, které vygenerují autoři stránek, tak skončí v rukou tvůrců prohlížečů.
To rozhodně není žádné dělení, to je normální obchod něco za něco
Ano, je to obchod něco za něco, proč by to mělo být něco jiného? Můžeme se bavit o tom, jestli je to celé zcela férové, jestli některý z článků toho řetězce nemá dominantní postavení apod., ale funguje tam mezi nimi systém dohod. V byznys modelu Bravu ten jaksi nejdůležitější článek z pohledu toho, abychom se měli na webu vůbec na co dívat, vypadl, ho se nikdo na nic neptá.
Když bude prohlížeč prohazovat barvy, nabídne mód pro čtení, tak to je naprosto to samé, jako když tam vloží reklamu.
Relativizace vám jde výborně.
To samé dělala již dávno Opera s reklamním bannerem.
Stěžujete si na nevhodná přirovnání a pak tu prdnete tady toto. Stará Opera zobrazovala reklamní banner v UI samotného prohlížeče, ne v prostoru webové stránky a už vůbec jím nenahrazovala původní reklamy. Jestli mezi tímto a chováním Bravu nevidíte rozdíl, tak je další diskuse zbytečná.