Jenže je velký rozdíl někomu za něco platit a dělit se o zisk.
Nejedná se o žádnou relativizaci, ale úplně to samé. Z pohledu poskytovatele obsahu je jedno, zda je reklama skrytá, místo ní vykreslen trojúhelník a nebo nahrazená při vykreslování jinou reklamou. Rozdíl mezi vložením vlastní reklamy do UI samotného prohlížeče a vykreslení do stránky vůbec nevidím, protože je to naprosto to samé. Dle vaší logiky oba modely vydělávají naprosto stejně na obsahu. Navíc neměla stará Opera taky ad blocker? A jestli ne tak se vsadím, že by ho v dnešní době měla určitě.
Zároveň, ale taky pomíjíte jednu celkem podstatnou věc a to, že aby se to ty reklamy nahrazovaly, tak si to musí uživatel zapnout. Poskytovatelé obsahu se mohli přihlásit a mohli dostat podíl. Navíc co jsem koukal, tak tohle už Brave nedělá. Reklamy má ve svém vyhledávači a v novém tabu atp.