Vlákno názorů k článku Nejsme sekta! od Karel Dousek - Pri cteni nekterych komentaru se mi chtelo zvracet. Co...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 2. 2003 17:31

    Karel Dousek (neregistrovaný)

    Pri cteni nekterych komentaru se mi chtelo zvracet.
    Co to je za lidi, kteri urazi ostatni jen proto, ze svuj clanek umistily na "nespravny server". Ruku na srdce, tyka se kazdej clanek na rootu linuxu? Kdyby se redakce rozhodla, ze ten clanek neni vhodnej, tak by ho sem asi neumistila, ne? Ja sam ctu tak polovinu clanku co na rootu vychazi, ale rozhodne kvuli tomu nebliju urazky na vsechny strany.
    Zed a jemu podobni jsou dukazem toho, ze panbuh nerozdava rozum plnymi hrstmi. Litujme je.

  • 15. 2. 2003 17:56

    Zed (neregistrovaný)

    No, litujte si me... To se vzdycky hodi.
    Ale ruku na srdce, kdyz si chcete precist vtipy, dete na server se vtipama, kdyz si chcete honit, dete na eroticky server. A kdyz chcete cist neco o LINUXu, dete na ROOT, ne? A pokud chcete cist povidky, tak skusite literarni server...
    To je jasny kazdymu. Ale lidi jako Vy v tom delaj jedine bordel.
    Ja nerikam, ze ten clanek je spatnej, vsichni o nem pisete akorat: "uzasny sloh","Johanka - uzasny literarni talent". Ja tomu nerozumim, takze to nemohu posoudit, ale muzu posoudit to, jestli sem ten clanek podle me patri nebo ne.
    To se pozna i podle toho slavneho fora. U kazdyho jinyho clanku se ve foru resi neco konstruktivniho a technicke detaily. Ale tady, nemuzu si pomoct, de jenom o to, jestli je CLOCK teplej nebo volnej, i kdyz se to navzajem nevylucuje. A to je podle me vysmech tak dobrymu serveru, jako je ROOT.CZ
    A navic, nemyslite si, ze se to CZ FREE nejak roztahuje? To jim uz nestaci domena CZFREE.NET?

  • 15. 2. 2003 21:45

    Johanka (neregistrovaný)

    To ses taky teplej a nikdo Te nechce, ze se furt o Clocka otiras?
    Kluci z roota do me od ty doby, co jsem napsala nejaky ty clanky loni, huci, at napisu zase neco, ze si to ctenari zadaji. Tak uz si ty kecy laskave nech, zbyl Ti jeste nejaky akcni argument v rukavu? :)

  • 15. 2. 2003 22:03

    Zed (neregistrovaný)

    Samozrejme. Ale je asi zbytecny je tady rikat, protoze ty to asi nectes. MAm posledni dotaz: Opravdu si myslis, ze povidky o plechovce s parkama patri na linuxovy server? Co ma CZFree spolecnyho s LINUXEM??? A jeste ktomu literatura? Tohle by me opravdu zaujimalo. Odpovez uspokojive a ja toho necham.

  • 15. 2. 2003 22:29

    Johanka (neregistrovaný)

    Ja ctu, Ty ne :) Ja opakuji, ze ja si nemam co myslet o tom, co patri na tento server. O tom si maji co myslet provozovatele serveru. A tech jsem se samozrejme zeptala, jestli clanek chteji, a i v prubehu psani jsem jim poslala betaverzi a nekolikrat se ptala, jestli mam pokracovat, zda si mysli, ze to ctenarstvo unese :), Tom jiste rad potvrdi. Dale jsem si, vedoma si toho, ze jde o clanek skutecne netradicni, vyzadala stanoviska cca 5-10 svych kamaradu (OK, jde vetsinou o lidi z mff nebo z czfree, ja jiny neznam :), ale o lidi hard-core linuxove a pro takove je preci tento server urcen...) a ti me ujistili, ze se jim clanek libi, pripadne poradili nektere upravy. Spokojena s timto vysledkem, pustila jsem to mezi lidi.
    No a co ma CZfree spolecneho s Linuxem? Ehm no, co jsem to tady psala o tom neozbrojenem protivnikovi? Napriklad tolik, ze dost velka cast CZFree bezi na Linuxu. Ze se tomu venujou stejny lidi, jsou tam dost stejny myslenky (free, open etc.), mame radi Ronju, ktera je GPL apod. Prosim zjisti si nekde, co je Linux a co je CZFree :).

  • 15. 2. 2003 22:48

    Zed (neregistrovaný)

    Tak pockej, ted pises, ze jsi se jich zeptala, jestli clanek chteji a pred tim zase, ze si ho vyzadali oni. No, na to sere pes...
    A mila zlata, treba cela Cina jede na linuxu, a je to podle me mnohem vetsi a prodktivnejsi :) "komunita" nez CZ Free a o te tu nepadlo ani slovo. Nebudes tady doufam psat a kazde firme a cloveku, co jede na linuxu, ze ne?

    Jo, a venujou se tomu mozna stejni lidi, ale jen v Praze. Musim rict, ze CZ Free v Olomouci tvori nejvetsi lameri...

    A jeste jedna poznamka. Vetsina lidi vcetne me nepouziva LINUX kvuli tomu, ze je free atd, ale proto, ze je lepsi ne WOKNA.
    A jeste jedno upresneni. LINUX neni FREE... A to si skus zase zjistit ty :)

  • 16. 2. 2003 1:24

    anonym (neregistrovaný)

    >A jeste jedna poznamka. Vetsina lidi vcetne me
    >nepouziva LINUX kvuli tomu, ze je free atd, ale
    >proto, ze je lepsi ne WOKNA.

    Nenech se vysmat. Vetsina ctenaru roota pouziva Linux proto, ze je "free atd.". Ze je lepsi nez neco je mile, ale neni to TEN DUVOD.

    Ze ty chces na rootu suche odborne informace o Linuxu je sice zajimave, ale pokud vim, zije z reklamy, a ne z tvych dojmu.

    Johanciny clanky maji vysokou ctenost a zadavatelum reklamy muze byt dovedeno ad absurdum jedno, jestli tech tisic spravcu siti, uzivatelu linuxu, a tak dale, oslovi na strance s vtipy nebo na strance o programovani utilit pro bezpecne mazani souboru na afsku v postscriptu, treba.

    Da se rici, ze Johanka je uspesna autorka, a pokud ty clanky nemuzes vystat, tak je necti.

  • 16. 2. 2003 1:54

    Zed (neregistrovaný)

    Takze ty rikas, ze vetsina lidi pouziva LINUX jenom proto, ze je FREE??? Tak nevim, ale proc zijes (predpokladam :))ve vyhratym baraku? Bydli si na ulici nebo v lese a budes to mit absolutne FREE se vsim vsudy! A vis co? Na co drahej pocitac? Prijd si ke me a dostanes FREE 80286!

    Tak to myslim neni. LINUX se pouziva proto, ze je lepsi. Kdyz budes mit BMW Z8 a ja ti reknu, at to zahodis, protoze si muzes udelat kolobezku ze dreva, tak to prece neudelas. Nebo jo?

    Jo, a pokud ty moje prispevky nemuzes vystat, tak je necti.

    A priste by bylo dobre, kdyz uz chces mermomoci prezentovat svuj nazor, tam "naklepat" aspon neco jako tvuj NICK.

  • 16. 2. 2003 7:21

    erzsika (neregistrovaný)

    ha, Linux neni free? Douby je LAMA? Ze by quli globalnimu oteplovani blbost kvetla uz v predjari?

    Co na to Jan Tleskac?

  • 16. 2. 2003 11:27

    Zed (neregistrovaný)

    OK, takze jestli je teda LINUX absolutne free, tak mi teda vypal a posli distribuci REDHAT ADVNANCED SERVER, ja to poslu na SWP a uvidime, jestli je to legalni a FREE, ano? :)
    A Douby, no, ten jedinej tam z nich vi, co je to sektorova antena a AP. OK, Doubyho beru. Ale ten zbytek... kdyby ste to videli.

  • 17. 2. 2003 20:12

    fyzik (neregistrovaný)

    v pripade linuxu a dalsich GNU/GPL produktu FREE neznamena nutne zadarmo, free znamena svobodny. Detailne a cesky na http://www.gnu.org/philosophy/philosophy.cs.html

    A Redhat != Linux.

  • 16. 2. 2003 13:03

    Johanka (neregistrovaný)

    Neumis cist. Chytas za slova. Kluci si vyzadali, at NECO napisu, a ja nabidla tohle, vzali to a bylo. O Linuxu v Cime muzes napsat Ty, kdyz mas pocit, ze to jeste nikdo neudelal, o CZFree v Olomouci se taky muzes starat Ty, kdyz mas pocit, ze nikdo jinej rozumnej tam neni. Nekdo s tim vzdycky zacit musi.
    Co se tyce Free a Open, opet chytas za slova (BTW mne osobne se Linux libi z mnoha duvodu, zadarmo byt nemusi, proste radsi bych si koupila Linux, nez mela zadarmo Windoze, ale o tom, co johnaka pouziva, se tady nikdo nebavi), nicmene docela podstatne je, ze na pude CZFree vznika spousta hezkych GPL aplikaci, o o tom jsem se zapomnela zminit...
    Postesknuti: Je skoda, ze mesto meho milovaneho Karla Plihala ma neco spolecneho s tak pochybnym individuem, jako jsi Ty...

  • 16. 2. 2003 14:06

    Zed (neregistrovaný)

    1. Johanko, jak to rict...No, o LINUXu v Cine psat nebudu, protoze jsem to myslel jako hyperbolu.
    2. O CZ Free v Olomouci se taky starat nebudu, protoze komu neni rady, tomu neni pomoci. A kdyz chce nekdo delat routery z NOTEBOOKuu 80486 a 2x PCMCIA 802.11b adapterama a argumentuje, ze kdyz vypadne proud, ze book ma vlastni baterky, tak to fakt nejde. A kdyz si ten slavnej DOuby precetl moji N/A message na ICQ, a zeptal se me, proc si tu message mnenim co minutu a jak vim, ze si ji bude cist zrovna on, protoze tam mam aktualni cas a osloveni, tak to sem uz vazne nedaval.
    3. Johanko, NIGDY by me nenapadlo, ze se na necem shodneme. Ale stalo se. Oba dva by sme za LINUX platili, protoze je 100 x lepsi nez WOKNA. Tak to prosim nekdo tomu panu Anonymovi vysvetlete. Johanko, diky za podporu.

  • 16. 2. 2003 17:27

    Johanka (neregistrovaný)

    Koukam, ze se s Tebou zacina dat bavit..:)
    1) Nicmene to nic nemeni na faktu, ze o umisteni clanku na roota a jeho vhodnosti rozhoduje redakce. Reklamace smeruj tam.
    2) Holt vsude jsou lidi rozumny a nerozumny. Ale ukazat, ze to nekde JDE, a pripadne i jak, to si myslim ze je dost motivujici, proto jsem ten clanek i psala. Tady u nas jsou rozumny lidi, ktery se staraji hlavne o to, aby sit fungovala, a reseni pripojeni k internetu bude nasledovat az potom. A to se mi libi.
    3) Proc tak silna slova, kazdy dva lidi se podle me na necem shodnou... Dale nevidim duvod, proc bych mela anonymovi neco vysvetlovat. Je kazdeho vec, proc Linux ci neco jineho pouziva a kazdej ma ty duvody trochu jiny. Jo, Linux je bezva, ale mne se proste obecne libi unixovy prostredi, jsem konzolovej clovek a jestli je ta konzole Linux, BSD, Solaris, IRIX nebo janevim co, to je mi putna, je to vec zvyku. Proste kdyby Linux byl za penize a Solaris zadarmo, mozna spis pouzivam ten Solaris, proste o ty penize taky jde, i kdyz ne v prvni rade, windoze by mi nikdo ani zadarmo nevecpal (jakoze priznejme si, ze vetsina z nas mela ty DOSy a windozy stejne kradeny, pokud nebyly OEM).

  • 16. 2. 2003 17:44

    Zed (neregistrovaný)

    Tak nekoukej :)
    1. Stale opakujes to same. A vis co se mi na tome libi? Jak sis to dobre zaridila. Kdyz te mekdo chvali, tak je vsechno OK a chvala patri tobe. Ale kdyz ne, tak jenom odkazujes na ostatni. Tenhle druh alibismu nemam rad.
    2. To je sice hezky, ale ja bych se moc nechlubil s tim,jak si myslim psala v clanku, ze to nekde spadlo tusim 32 x za den.
    3. OK. to souhlasim. Ale musim se pochlubit. Mam licenci na WINDOWS 3.1 :))))

  • 16. 2. 2003 20:04

    Johanka (neregistrovaný)

    1) no ja bych to spis videla jinak. Kdyz me 10 lidi pochvali a jeden mi vynada, tak to pro me neni 10-1 = 9 pochval a johanko pis dal, ale snazim se komunikovat a prijit na to, co tem lidem presne vadi (napr. ze takovemu Zedovi uz neslouzi klouby, aby lezl po strese, tak misto toho nadava johance, protoze ji klouby slouzi...to byla jen nadsazka :)) a zkusit se s nima domluvit... A jinak, jaky ze to na nekoho hazim? Ja si porad myslim, ze tento clanek sem patri (ano souhlasim, ze dva denne by byly moc, ale dva za rok jsou akorat, navic mi trva tak mesic to napsat a predchazi jeste delsi doba sbirani materialu) jak tematicky, tak stylove a muzu se s Tebou klidne i hadat (ale proc bych to delala, ze). Ale proste se Ti snazim vysvetlit, ze ja ani Ty nejsme nekdo, kdo o tom rozhoduje ci ma pravo rozhodovat.
    2) No to bylo taky umyslem, napsat, jak to tu SKUTECNE chodi, aby ty lidi vedeli, do ceho jdou. Bez prilisne kritiky (a la Marigold), ale ani bezbrehe agitace (a la Clock), coz bylo oboji psano (IMHO?) lidmi, kteri ten realny trychtyr doma na kresle nemaji a nevi, jak to v CZFRee doopravdy funguje.
    3) Vsak jo, ja taky mela dos 6.neco a win 3.11 OEM (win 95 se uz tehdy davaly, ale odmitla jsem :)).

  • 16. 2. 2003 21:12

    Zed (neregistrovaný)

    Devce devce. Az ti bude tolik co me, mozna ze budes vypadat lepe. A nedelej si srandu z kloubnich onemocneni, vsak si na me vzpomenes, az budes vzpominat na mladi, jak si behala po strese. I ja behal po strese, ale s TV antenou...
    2) Vis, ja mam KOMERCNI pripojeni, timto sveho providera zdravim :), a nedam na to dopustit, na co mi je internet, ktery nebezi zrovna ve chvili, kdyz ho potrebuju????

  • 17. 2. 2003 14:04

    Clock (neregistrovaný)

    Pane Zede, zajimalo by me, co je to za providera, ze je schopen dodavat spolehlive pripojeni. Ja jsem se s takovym providerem jeste nesetkal.

  • 17. 2. 2003 20:53

    Zed (neregistrovaný)

    Pane CLOCK, jmeno sveho providera zverejnovat nechci, ale muzu vam rict, ze jsem po dobu 3 mesicu nemel ani jeden vypadek na 10 s, a ten jeden vypadek, co byl pred 3 mesici, jsem ihned volal svemu providerovi a nez skoncil hovor, tak uz opet vse fungovalo.
    Ja nelituju ani jedne jedine koruny, co platim. Za sve penize mam velmi kvalitni pripojeni k internetu se skvelou odezvou... ping seznam = 40 ms.
    Vcera mel byt planovany vypadek a nebyl.. :)
    Ja internet potrebuju nutne jednou za cas, ale kdyz ho potrebuju, tak chci, aby fungoval, a to mi CZ Free nenabizi.
    Vcera mel byt planovany vypadek a nebyl.. :)

  • 16. 2. 2003 17:51

    domogled (neregistrovaný)

    Vidim, že se tady rozhořela celkem brutální hádka. I když se mi zdá, že je trochu jednostranná. Predstavuju si Zeda jako rozzureneho psa a Johanka jako kocku, ktera se na nej s klidem diva z vyšky. Mimochodem, mam pocit, ze ZED bude jednou takovym duchodcem o jakych se mimo jine tento clanek (sorry, duchodci, vim, ze mezi vami jsou i rozumni a skveli lidi (tak jako vsichni Nemci nejsou .......).

    K článku:
    Myslim, ze tento clanek je jako koreni. Je skvely a mne osobne napriklad poskytl spoustu informaci. Napriklad, ze fakt staci jen chtit, trochu premyslet a jde to. A ne jen knucet a nadavat na Telecom, CTU a dalsi zrudne organizace. Linux je take o tom, ze staci chtit a jde to. Nebyt Linuxu, verili by jste, ze je mozne vyvinout OS bez milionu $ pocatecniho kapitalu, bez tisice programatoru, tisice manageru, bez reklamy, public-relations a bez ticice ruznych povoleni. Clanek sem urcite sem patri, ale az jich tu takovych bude hafo, budu proti nim bojovat s urputnosti ZEDa. Rikam, jako koreni, bez nej to neni k jidlu, ale kdyz se to prezene je to totez.

    add obleceni:
    Mam takovou zkusenost. V kvadru chodi starsi a stredni generace, ktera je v tom vychovana. U mladych (i u mladych duchem) jednoduche pravidlo. Bud neco vim a umim a na plati hadry kaslu, nebo neumim nic a musim se jen tvarit, tak to skusim dohnat oblecenim. Vsiml jsem si, ze vsichni ti blbecci, kteri mi stale neco uzasneho nabizeji jsou usmevavi (pretverka) chlapici v obleku. A vsichni ti, ktery mi kdy pomohly, nebo poradili byly uplne obycejni, pohodovi a rozumni lidi, obleceni v cem chteli.

  • 16. 2. 2003 18:09

    Zed (neregistrovaný)

    Takze.
    1) Zed uz JE duchodce. Je mi pres 70. A na strese uz mam svou vlastni "MICROVNKU"...
    2) Sem rad, ze na tomhle se aspon trosku shodnem. Ten jeden clanek sem schopnej vystat, ale fakt sem se nas-ral, kdyz sem cetl: "Uzasny, vic takovych!", "Takovych clanku by tu melo byt vic!"
    3)Nikdo nerika, aby tam prisly v kvadru,ale, nechci se opakovat, ale pomackana mikyna a mastny vlasy. Skus tak prijit treba az si budes hledat praci co by nejaky Admin. Asi moc neuspejes. Ono totiz si asi reknes, ze Admin je tam od toho, aby delal admina. Ale admin se taky pohybuje po firmne a vidi ho vsichni zamestnani a hlavne ZAKAZNICI.

  • 16. 2. 2003 17:58

    domogled (neregistrovaný)

    add Linux:
    Hadat se, proc kdo pouziva Linux je taky dost velka uchylarna, nemyslite. Roli tam hraje oboji, cena i to, ze je lepsi. Ja pouzivam Linux proto, protze si s nim muzu delat co chci. Muzeme se v nem hrabat, nastavovat, muzu si programovat v cem chci apod. Linux je tvurci a svobodny. Ale kdybych za to mel platil dvakrat vic nez za Wokna, rozmyslel bych se (hledal bych nahradu windows nekde jinde :))). Linux je free a bude free. Ale zavisi to na lidech. Linux neni zadarmo. Mas Linux, tak neco udelej pro ostatni, i kdyby to melo bejt jen blby thema do PHP-nuke. A REDHAT ADVNANCED SERVER je jen o tom, ze nekteri manazeri a obchodici nechapou, ze skvele veci vznikaji i tak, ze proste lidi spontalne tvori. A takovym lidem je to treba prodat za tezky prachy. Coz je v poradku. A propo nekdo pouziva Linux i jen kvuli cene. Napr mala firma v kancelari. Tam neni Linux lepsi, protoze neumi Word a Excel (a to jedine sekretarka potrebuje). Takze rozhoduje cena. (az casem projevi dalsi vyhody Linuxu, jako napr. sila shellu)

    add CZFREE
    CZFree ma s Linuxem spoustu spolecneho. Hlavne tu filosofii. Kdo ji pochopi, koupi si 626 ku, parky v plechovce, nebo postavi Ronju a je za vodou. Kdo tomu neveri, ceka az mu nejaky vychytraly chlapik z ISP udela to same za tezky love. Kdo to pochopi, stahne si distribuci Linuxu, porve se s nim trochu a pracuje uspesne na PC. Kdo tomu neveri, koupi si Windouz a mysli si jaky je frajer.

    add CZFREE2
    A kdo si mysli, ze CZFree dela nejvetsi bordel je na omylu. CZFree je svobodna a kdyz nekdo zacne porusovat pravidla a ohrozovat system, ostatni ho utlucou. Soukroma firma si muze dovolit cokoliv (hlavne kdyz je velka). Staci mit na pokuty a na uplatky. Prinejhorsim sbali kufry s vydelanyma prachama a zmizi. CZFree existuje proto, aby existovala, ne aby dolovala prachy. Takze se zakonite musi chovat slusne. I kdyz s tema hmozdinkama je to fakt trochu pruser. Jeste, ze je na ty strese nepouzili.

  • 17. 2. 2003 23:56

    Jecko (neregistrovaný)

    >Napr mala firma v kancelari. Tam neni Linux >lepsi, protoze neumi Word a Excel (a to jedine >sekretarka potrebuje). Takze rozhoduje cena.

    Takze, at si ted naky ubozacek beginer nezacne trhat vlasy, ze ma ten strasnej linux kterej nic neumi, hlavne ty office. RedHat 8.0 Psyche napr., obsahuje Open Office - coz je balik stejnej jako M$ Office, proste Word, Excel, no a nakej ostatni balast, vypada to uplne na chlup stejne, jako pod Winama, stejne se to ovlada, proste vsechno, a podporuje to i format souboru Office XP. Samozrejme kancelarskych baliku je cela rada, ktere jsou compatible s M$ Office. Viz. clanek http://www.root.cz/clanek/1407

    Jasne, je to trochu od tematu, ale fakt proc odrazovat lidi. Mluvim z vlastni zkusenosti. Kazdej mi rikal, no, linux, ale to neumi mp3, mpeg, divx, doc, tamto a ono, hmm, ... co na to rict