Grafika téhle hry byla úchvatná. Zejména lesní levely byly neskutečné. V čem to trochu bylo slabší byl design dungeonů, které byly poměrně monotónní. Vybrané screenshoty jsou zrovna z těch „negrafických“ levelů. Proč jste netípli nějaké město nebo les?
Ovšem nečekejte grafiku ála Zaklínač, ten už je přeci jen modernější.
Pro pravověrné RPG fanoušky mám NwN jednu podstatnou chybu – je to více méně single player – ve smyslu, že nemáte družinu. Sice si můžete přibrat pár pomocníků, ale Baldur's Gate či NwN2 jsou jiné kafe.
Musím souhlasit, že ty lesní scenérie byly opravdu úchvatné. Hrál jsem tu hru tři týdny v kuse (opravdu celé dny) a nemohl jsem se odtrhnout. Dnes už na to bohužel nemám čas, ale kdybych měl, dal bych si ji znova. Hra měla z mého pohledu jednu botu. Na začátku člověk hledá každý zlaťák a po dvou dnech hry začíná mít miliony a neví, co s nimi. Jinak opravdu stojí za to.
Pro fanoušky pořádného roleplayingu doporučuji český hardcore roleplay server Equilibrie. Ale není to nic pro hack&slash fandy :)
Ono podobnych serveru je vicero. http://www.gamepark.cz/hra/neverwinter-nights tady jich par je, nejen equilibrium, ale i dragonhhammer a tak dale. Jsou to vsechno ceske svety. Me strasne laka ten svet co je zameren na remesla, a zkusit si sladka (pivo varim i v realu, tak zkusit i ve hre :-) ) este jsem ale nenasel odvahu to rozjet – strasne se bojim zavislosti. Manzelka je sice velmi trpeliva, ale zavislost by neprekousla…
Equilibrie jsem zkoušel. Vytvořil jsem si postavu půlorka. Po celkem zdařilém začátku, jsem chvilku chodil po městě. Nikde jsem nikoho nepotkal, ani u pana smetánky, či jak se jmenuje to lahůdkařství, kde prej vždy někdo je. Pak jsem vylezl z města, došel jsem na nějakou farmu a tam mého půlorka, barbariana uklovala slepice. Nenašel jsem pro to žádné hardcore RP vysvětlení a hru jsem opustil. :)
sice z dnesniho pohledu grafika horsi , ALE .. Zkusil jsem NWN2 a zahodil .. ta hratelnost uz nebyla takova.
Proste nektere hry jsou na pomyslnem trunu pro jine klady nez je jen grafika. NWN mam zakoupenu platinovou edici z xzone, protoze si to zaslouzi (je to sice win verze, na webu hry se daji stahnout linux binarky). Moje postrehy:
1) da se rict ze nesnasim tahovky (zaplat panbuh za moznost volby v BG!) takze se zajimam vyhradne o real-time rpg a strategie. D&D je sice postaveno na tazich, ale v NWN je to krasne skryto jako by to tak nebylo.
2) na rozdil od podobnych nasledujicich (Dungeon Siege, Sacred) ma NWN bohaty a dostatecne jasny pribeh do ktereho jste vtazeni. napr. v Sacred se jen vi, ze se ma kamsi jit, casto se nevi proc = nemam motivaci.
3) opet ve srovnani s konkurenci priblizne v te dobe: v NWN lze strasna spousta veci resit nekolika zpusoby a navic to koreluje s vybranou povahou dobry/zly/neutralni, takze je na vas, jestli nekomu pomuzete a odmitnete odmenu jako spravny kladas, nebo ho proste sejmete a seberete mu vsechno jako spravny padouch (takze i se stejnym typem postavy s ruznou povahou je hra jina!) :-) Napriklad v Sacred2 jsem absolutne nepochopil, proc kdyz hraju za postavu absolutniho zla, mam stejne questy jako dobromil a za pomoc lidem dostavam odmenu !!!
4) kdyz jsem hral NWN poprve, asi po 65 hodinach poctiveho hrani jsem dosel do „dramatickeho zaveru“ .. byl to jen zaver prvni kapitoly ze ctyr. Nekde jsem cetl, ze poctivy pruchod zakladni NWN trva 300 hodin, rychly prulet bez plneni bocnich questu pak 100 hodin. A k tomu si prictete ty 2 pridavky kazdy tak jako jedna kapitola. Pro srovnani: Dungeon Siege pri poctivem hrani jsem skoncil po 70 hodinach – protoze jsem se dost vracel k obchodnikovi. ZBYTECNE, protoze zajimave veci tam koupit nelze, jedine najit .. takze s touto zkusenosti bych DS prosel opravdu poctive se vsemi questy za cca 40–45 hodin. Jedine co se mi tam libilo byl oslik :-)
K NWN se vracim priblizne kazde 2 roky a stale mne pobavi a odreaguje .. a vo vo vo tom to je.
3D chce pořádnou mašinu a grafiku, čímž zatím nedisponuji, a pořád si vystačím asi s 10CD které jsem koupil po 200 Kč se 2D RPGčkama (staré pecky, gold edice atd.) – jména neuvádím, každý zná :-)
NWN jsem hrál dávno ještě pod WIN, ale pokud to někde seženu, už jen že to běží pod GNU LINUX, třeba tomu přijdu na chuť.
Baldur's Gate byla opravdu prevratna na svou dobu. Do ted jsem nehral lepsi RPG. Pribehove perfektni a kdyz jsem pak hral dvojku a zjistil, ze partak ze skupiny kterej mi v jednicce opravdu prirostl k srdci, je vlastne moje segra, tak me to dostalo uplne. Zahral jsem si to predrokem znovu, ale pod win XP jsem ale mel s ATinou docela problemy. Chovalo se to jako bych to poustel na 286tce :( obzvlast kdyz se na obrazovce objevila voda. Musel jsem si pockat na nove catalysty a ani pak to neslo jako kdyz jsem to hral kdysi (jak to bylo nove) na Win98.
Musím souhlasit. Baldur's Gate I a II jsou pro mě zatím nejlepší RPG, co jsem kdy hrál. Jednička má skvělý příběh a dvojka hratelnost – myslím tím možnost volby. V Neverwinteru a Icewind Dale máte pouze hlavní dějovou linii, kterou musíte sledovat. V BG můžete třeba týden strávit plněním vedlejších úkolů. To mi v Neverwinteru chybělo.
Tak jsem ji dneska koupil za dve kila v bontonlandu a rozhodne nejsem zklaman. Jedine, co me trochu mrzi je fakt, ze z te krabicky jsem potreboval jen product-key, vse ostatni se stahne z netu. Jo a na grafice Intel GMA950 jsem musel stahnout vetsinu detailu na minimum, aby se to dalo hrat.
Rozdíl mezi Dračákem and D&D? Lidi z Altaru mě nechali DRD (zdarma) použít v mojí hře (diplomka „Jazyky a překladače v počítačových hrách“). Stačilo vyplnit formulář na jejich stránkách a když se k tomu dostali, tak mi poslali souhlasný mail. Kdybych s něčím podobným šel za „čarodějem z pobřeží“ tak by mě asi poslali do p.rxxle a omlátili mi jejich intelektuální vlastnictví o hlavu.
No právě. DRD není mrtvé a není to kompletní kopie (převzali myšlenku ale princip previdel jej jiný).
Nic proti D&D, ale jejich systém mi moc na chuť nepřišel. Od 3. edice je už situace ale o něco lepší. Sranda je, že vylepšení které udělali se nesou v podobných intencích jako nápady, které v Altaru měli hned od samého začátku.
Hra bude ke stažení. Samotnou textovou zprávu můžu taky přihodit. Nicméně pokud tě(/vás) tento můj projekt zajímá, tak bych spíše ocenil, kdyby sis raději přečetl přílohy, kde se bude popisovat vývoj (kampaní). Docela bych totiž potřeboval, aby mi pro tu mou hru někdo vyvynul nějakou kampaň. Potíž je v tom najít někoho kdo umí programovat, má čas a chuť a současně je to kvalitní PJ.
Docela me to zaujalo. Sice mam ted prace nad hlavu, DrD mi prijde jako prekonane, ale jestli je tvuj system dostatecne pouzitelny, tak bych do toho mohl nejake tazeni prepsat. No tazeni,… Nic velkeho to nebude, ale jestli nemas lepsi zdroje, tak neco vyhrabu. Jestli mas zajem, napis mi na peca (na) email.cz, nebo jabber peca (na) njs.netlab.cz.