toto mi pripomína články z amatérskych rádíí z 80tych rokov čo som našiel v skriňi. ale aké to má praktické využitie? elektrónkové televízory veľa žerú a asi sa na tom nebudú dať pozerať HD filmy. btw dal by sa klasický crt televízor s 625 riadkami upraviť tak aby dokázal zobraziť 1080 riadkov? a prečo keď má PAL 833 x 625 riadkov tak sa používa len 720 x 576 riadkov?
PAL nemá 833x625. Má 625 vertikáních řádků, z nichž je aktivních/viditelných 576. horozontální rozlišení u analogového přenosu není přesně definováno, mění se podle šířky pásma. Standardizovaně je to 13,5MHz, což odpovídá 702 pixelům (linek) na šířku. Nicméně to klesalo s použitým záznamovým zařízením (VHS-220linek, S-VHS 400 linek, Betacam asi 700 atd.)
Dle CCIR 601 standardu se digitalizace provádí do rastru 720x576. To je výchozí rozlišení všech digitálních SD formátů.
Ukazovat HD na obyč CRT nejde, je tam pevná maska, byť vertikálně by to možná šlo na Sony Trinitron obrazovce... ale to si úplně jistý nejsem. ALe nevidím pro to důvod, vzhledem k úhlopříčce je SD naprosto dostačující a v tom nemá CRT konkurenci. Ale je tu kupříkladu profi JVC monitor, co umí HD (19 palců) a vypadá to skvěle. Event. Sony ale ten už je finančně o hodně dál.
Návod je skvělý, až mám chuť si to někdy vykoušet :) byl by veliký problém generovat digitální SDI signál ???
S tou maskou nemáte pravdu, ostatně i u obrazovek PC monitorů je maska hrubší, než nejjemnější podporované pixely. Využívá se toho, že lidské oko vidí dobře kanál jasu, ale hůř barvy. Výsledný obraz s maskou je pak podobný, jako subpixelově vyhlazené písmo - detail obrazu si klidně zabere modrý subpixel 1 a červený subpixel 2 a z dálky vidíme pěkný obraz s vysokým rozlišením.
Maska opravdu v principu problém není. Ta jen směřuje paprsek na správný luminofor-barvu. Protože odpovídající pruh pod maskou se nechová jako jeden kus, ale skládá se z mnoha menších zrníček, může svítit i jeho část. Ale to prakticky nehrozí, protože šířce otvorů masky je přizpůsobena i šířka elektronového paprsku. Při úzkém svazku by při zobrazení obrazu s většími detaily docházelo ke značnému aliasingu.
Další věc je, že by bylo nutné zvýšit horizontální frekvenci obrazu, což znamená zásadní problém při výrobě VN pro obrazovku, která je s horizontálním rozkladem spojena.
jo jo... rozmazat co nejvic tomu rikam napad. zkuse si ty clear a true type pouzivat pokud mate ocni vadu nemyslim tim ted ttnejbeznejsi daleko/kratko zrakost, ale nejaky veselejsi astigmatismus dostatecne vyrazny, aby opticka korekce bezne zpusobovala, ze na prelomu vyraznych kontrastu vidite cervenou nebo modrou podle toho pod jakym natocenim se na to kontrastni misto divate.
clear a true type pokud nejde vypnout patri k technikam, ktere zrovna na "accessibility" nepridavaji. citelne to sice je, ale docela kratkou dobu. jinak samozrejme clear a true type patri pouze tam, kde si muzete dovolit dostatecne drobnou pixel pitch a jeste na ni koukat z dalky coz prave u vsemoznych ocnich vad cim mensi pixel pitch tim kratsi dobu na to vydrzite koukat.
a co do hardwarovyho nasobeni pixelu tak je potreba brat v potaz, ze pokud uz by se povedlo vykreslovat mezi masku, tak jak na potvoru ten mezi pixel bude mit naprosto nepredvidatelne/opacne barevne slozeni podle toho jak je ta maska usporadana. pokud je treba do trojuhelniku bg dole r tak at uz se podari kreslit vertikalne nebo horizontalne mezi, tak pokazde clovek bude kreslit uplne do jine barvy nez zamyslel.
Ono to Arduino jede i na nove TV, ale je vhodne zapojit paralelne mezi video vystup a zem odpor 75ohmu (teda pokud se nic nezobrazuje). Na webu knihovny TVout to ma nekde napsane. Jinak vyuziti? No, predevsim si zablbnout :o) Ja si udelal par grafickych blbinek a delam si PONG (pekne potenciometrama ovladanej, jako driv). No a protoze se k arduinu da pripojit i PS2 klavesnice, lze to vyuzit treba jako seriovy terminal. S pouzitim male TV od Vietnamcu je to docela sikovne zarizeni.
Vyhradit 1.5Kb paměti a přitom grafika ke dost hrubá, přijde mi to, že to není dobré využití možností, které to má. Co takhle se inspirovat minulosti a zobrazování řídit display-listem, umožňující třeba nastavit vertikální rozlišení per scanline, případně zapnout textový režim
To by se mělo dát upočítat.
Já vím, že nějaká práce se musí udělat mezi jednotlivými písmeny, ale tam mě zase napadlo využít maximální množství registrů, tj ideálně narvat celou řádku do registrů (během hsyncu, nebo u v blanku potom), pak by to mělo zvládnout i 32 znaků na řádek? (32x8 = 256taktů). Pro 768 taktů tam mám pěkné 3 takty na jeden bod. A 32 znaků na řádek mělo ZX Spektrum a vypadalo to celkem rozumě.
32 znaků v matici 8x8 znamená 32x24 = 768 bajtů. Pokud bych místo bajtu použil dva bajty na adresu do flash paměti, pak bych mohl mít víc znaků, nebo i nějakou grafiku sestavenou z tiles, jak se to dělá u uzeboxu (akorát monochromaticky)
Píše mi tento error prosim poradte
In file included from sketch_jan18a.cpp:2:
C:\Documents and Settings\Martin\Dokumenty\arduino-1.0-windows\arduino-1.0\libraries\pollserial/pollserial.h:46: error: conflicting return type specified for 'virtual void pollserial::write(uint8_t)'
C:\Documents and Settings\Martin\Dokumenty\arduino-1.0-windows\arduino-1.0\hardware\arduino\cores\arduino/Print.h:48: error: overriding 'virtual size_t Print::write(uint8_t)'