S politovanim musim konstatovat, ze ani jeden z projektu neni ani z daleka pouzitelny ani pro mene narocnou praci. Napr. vyvoj F4L sleduji minimalne rok a odvazim se tvrdit, ze za rok to temer vubec nepokrocilo. Autori se ze zacatku snazili priblizit prostredi originalu FlashMX... plynula leta... vyslo Flash MX 2004 (v7), Flash 8, a projekt F4L je defakto tam kde byl. Skoda. Co se vyvojaru a Macromedia tyce, tak port pro Linux ma nekolik zasadnich prekazek:
1) Macromedia jako takova uz nejaky ten mesic neexistuje, vse je ted pod strechou Adobe
2) Marketingove oddeleni nevidi zadny vyznam portu, kdyz ta prace se sotva oplati, natoz aby se na tom dalo vydelavat. Pro me je to hrozna skoda, ale jinak je docela i chapu a kdybych byl na jejich miste, taky bych pro nejblizsich par let Linuxovy port vyskrtnul z TODO.
Co se cisteho scriptovani tyce (haXe), tak si dovolim nesouhlasit. Je sice pravda, ze v AS2 a hlavne v AS3 se da udelat vsechno, co se da udelat mysi. Ovsem kdyz porovnam rychlost praci s mysi, tudiz produktivitu, tak zcela jiste ta mys udela sve a nakonec, WYSIWYG ve flashi hraje velmi dulezitou roli.
Zaver: Pokud nekoho napadne pod Linuxem pracovat s Flashem na alespon stredni urovni a nebude mit chut stravit nekolik dlouhych noci rucnim scriptovanim, muze rovnou tyhle veci zahodit a na Wine radsi ani nemyslet. Jedinym rozumnym resenim je pustit VMware a v tom Wokna s Flashem. Nebo kdo ma vykonny zelezo, muze zkusit PearPC a v tom zase OSX a Flash ;)
To, ze se neco musi kompilovat nebo stahovat z CSV neni na tomto serveru, a v tomto serialu zvlaste, na skodu. U novinek, kterymi se zde zabyvame predevsim, je to naopak obvykle.
Packer my stahnout sel, konkretne z mirroru MESH, ktery je k nam asi nejblize.