Názor k článku Novinky v HTML5: úvod do specifikace MathML 3.0 od A. S. Pergill - Ono by bohatě stačilo implementovat jen to, co...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2012 9:49

    A. S. Pergill (neregistrovaný)

    Ono by bohatě stačilo implementovat jen to, co se týká té matematiky (těch příkazů je pár). Pomíjím presentace řeckých a dalších písmen a znaků v latince, které by se zcela jistě hodily i na nematematických webech, už proto, že prohlížeče většinou hasnou při "standardním kódování" se zobrazováním obdélníčků nebo otazníčků. Navíc, pokud si jedotlivé webové prohlížeče budou matlat vzorce na základě jakéhosi pochybného "obsahu", tak ty vzorce budou v každém prohlížeči vypadat jinak (přípúadně i v závislosti na nastavení). Včetně toho, že mohou přestat být srozumitelné, případně začnou být zavádějící.
    Matamatické vzorce jsou prostě velice citlivé na velikosti znaků a jejich umístění (IMHO až tak moc, že by bylo pro matematiku jako obor lepší, aby se od této magicko - alchymistické symboliky zcela oprostila - chemie se také stala plnohodnotnou vědou až po obdobném kroku), přičemž ani profesionální DTP systémy často tohle nezvládají (konec konců, tohle byl hlavní motiv vývoje TeXu). Pokud to budou matlat webové prohlížeče nějakou "vizualizací obsahu", tak důsledky nemohou být jiné než katastrofální (jako jsou katastrofa matematické vzorce v officoidních aplikacích).
    "Reprezentace vzorce pro hlasovou čtečku" je IMHO nesmysl. Tohle se dá opravdu spíš řešit obrázkem a tagem pro alternativu za něj.
    TeX je navíc velice úsporná záležitost (co do nároků na paměť i procesor - to je dědictví doby, kdy byl napsán), takže u webového prohlížeče, kde běží flash a desítky dalších 3,14ovin by se nejspíš jeho běh ani nepoznal.