Ale no tak. Popsat něco přece neznamená dělat PR googlu.
Popsat něco, přidat k tomu názory obou stran, a na konci třeba i vlastní zhodnocení, ale jasně označené, je to co by měl umět každý novinář.
Popsat něco a nevkládat do toho svoje pocity je to co očekávám od technické publikace. Na dojmologii tu máme víkendové magazíny.
Ale tohle oddělování faktů a subjektivních názorů jsme už řešili mnohokrát, bohužel bez žádného výsledku.
A přesto jste byl na první dobrou schopen rozpoznat standardní slovní obrat "lakování na růžovo". Jestli si v té frázi domýšlíte nějaké mé osobní pocity, to už je chyba na vašem přijímači. Já toto sousloví používám jako zkratku, která čtenáři z našeho kulturního prostoru sdělí v pár slovech více informace, kterou je čtenář navíc schopen sám rozpoznat a zaujmout k ní svůj osobní postoj.
PS: jaké čtete víkendové magazíny?
Jen bacha na to, že i od zdánlivě odborného textu se může schovat subjektivita ve volbě tématu a v diskutovaných plusech a mínusech a tiše naznačených souvislostech.
Vlastně je tam vždy - oddělování podstatného od nepodstatného je součástí zpravodajské práce a ta hranice je subjektivní.
Takže článek Davida Ježka může působit neprofesionálně, ale ve skutečnosti před vámi naopak vykládá své karty na stůl. Píše o tématech, která mu přijdou podstatná, má na ně svůj názor a nezakrývá ho.
Ano, souhlasím, samotná volba tématu je subjektivní. Což se potlačuje větším množstvím autorů, samotná redakce se snaží o nějakou vyváženost (jinak bychom například třeba četli jen zprávičky o chybách v linuxu, ale jsou tu i zprávičky o chybách ve windows...).
Dokonalá objektivita samozřejmě neexistuje. Ale můžeme se snažit se tomu přiblížit. A vidím, že někteří autoři se snaží více, a někteří méně. Někteří skoro vůbec.
A jako už se mnohokrát řešilo, ona i publicistika má nějaké žánry a pravidla. Do blogu/fejetonu, ať si autor píše co chce jak chce subjektivně. K tomu taky to označení v novinách sloužilo. Kdežto u odborného, vážně zaměřeného článku očekávám potlačení subjektivity.
Wiki:
"Fejeton ... je specifický publicistický žánr... přičemž je autor hodně subjektivní....protikladem k vážně a seriózně zaměřeným článkům a reportážím."