Názor k článku Ochrana soukromí v roce 2017: zákony přitvrzují, šifrujte od Martin ZOO - Já myslím, že by si měl každý uživatel...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 12. 2016 13:27

    Martin ZOO (neregistrovaný)

    Já myslím, že by si měl každý uživatel "chytrého" zařízení od počítače po hodinky uvědomit, co je ochrana soukromí, které informace o sobě i třeba nedobrovolně budete muset sdílet , pokud chcete tu či onu službu nebo zařízení používat. Naprostá anonymita v dnešní době v podstatě neexistuje, můžete jen při větší nebo menší námaze zkomplikovat možnost sběru dat o vás nebo přístup k soukromým informacím.

    Primárně by jste si měli uvědomit , že skutečně důležitých soukromých dat ve vašem soukromém počítači tvoří odhadem řádově jednotky procent, v podstatě jen to, co jste si sami vytvořili, vyfotili, nahráli či napsali. To je to procento dat, které by nemělo opustit počítač, v případě, že jej nechcete sdílet se světem (schválně uvádím se světem, protože sdílení kamarádům automaticky znamená, že tato data někde budou ležet, někudy poputují bez toho, aby jste o tom měli přehled). Pak jsou tu firemní počítače, u kterých je to přesně naopak. Tam je drtivá většina dat "know-how " firmy a měla by rozhodně být chráněna.

    Většina lidí se ohání ochranou soukromí, ale sama pro to dělá minimum. Na jednu stranu se křičí po šifrování všeho a nedej bože , aby operátor věděl kde jsem, aby kamera z ulice nedej bože nekoukal do oken, ale pak na fejsbůk vysypou všechno od fotek přes nahrávky, videa ze soukromí, z bytu a leckdy i z postele. Je to takové zvláštní.

    Ruku na srdce, kdo z vás má zamčený hard disk pod heslem nebo šifrovaný třeba VeraCryptem, aby se v případě ztráty nebo vykrádání bytu nikdo k datům nemohl ? Kdo má zapnuté šifrování androidího telefonu aby v případě ukradení nebylo možné jednoduše vydumpovat paměť telefonu ? Která firma zabezpečuje firemní počítače a notebooky šifrovacími tokeny, aby nebylo možné data lehce zkopírovat a který ze zaměstnanců se i chová tak , aby jeho práce nebyla zneužitelná či lehce využitelná ?

    Na závěr, co se týká profilování uživatele pro reklamní účely, jasně s tím nikdo nesouhlasí, ale ruku na srdce, znám spoustu lidí a tím nemyslím jen slevy hledající nákupuchtivé ženy, kteří čas od času na nějaký banner kliknou, protože tam občas je nějaká novinka a vůbec to neznamená, že by si to měli hned jít koupit. Kdyby toto nefungovalo, "tak tady asi ještě běháme s GSM Dancallem v ruce a e-mail píšeme v dosové t602".