Názor k článku Od EGA ke grafickým kartám MCGA a VGA od Pavel Tišnovský - Schvalne jsem to jeste jednou vyzkousel. Na EGA...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 7. 2024 13:15

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    Schvalne jsem to jeste jednou vyzkousel. Na EGA toto zobrazi dvojici vodorovnych neprerusovanych car:

            mov cx, 45      ; pocet zapisovanych znaku
            mov al, '_'     ; kod zapisovaneho znaku
    opak:
            stosb           ; zapis znaku
            inc di          ; preskocit atribut
            loop opak       ; opakujeme CX-krat
    
            mov di, 160
            mov cx, 45      ; pocet zapisovanych znaku
            mov al, 196     ; kod zapisovaneho znaku
    opak_2:
            stosb           ; zapis znaku
            inc di          ; preskocit atribut
            loop opak_2     ; opakujeme CX-krat

    To je logicky, protoze jak _ tak i ten znak 160 maji na EGA sirku osmi pixelu. Na VGA ale ten prvni znak bude jen 8 pixelu (prerusovana cara, ne plna) a ten druhy 9 pixelu. Nejaka interni logika to rozlisuje - tedy jen par znaku z horni pulky ASCII si "zrcadli" osmej sloupec do devateho.