Odpovídáte na názor k článku Od EGA ke grafickým kartám MCGA a VGA. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Schvalne jsem to jeste jednou vyzkousel. Na EGA toto zobrazi dvojici vodorovnych neprerusovanych car:
mov cx, 45 ; pocet zapisovanych znaku mov al, '_' ; kod zapisovaneho znaku opak: stosb ; zapis znaku inc di ; preskocit atribut loop opak ; opakujeme CX-krat mov di, 160 mov cx, 45 ; pocet zapisovanych znaku mov al, 196 ; kod zapisovaneho znaku opak_2: stosb ; zapis znaku inc di ; preskocit atribut loop opak_2 ; opakujeme CX-krat
To je logicky, protoze jak _ tak i ten znak 160 maji na EGA sirku osmi pixelu. Na VGA ale ten prvni znak bude jen 8 pixelu (prerusovana cara, ne plna) a ten druhy 9 pixelu. Nejaka interni logika to rozlisuje - tedy jen par znaku z horni pulky ASCII si "zrcadli" osmej sloupec do devateho.