Díky za další zajímavý díl. Připomnělo mi to linuxovou utilitku SVGATextmode, skvělý způsob, jak získat víc místa na textové konsoli. Podle mých vzpomínek nebyl problém s čitelností ani tolik kvůli obnovovací frekvenci 50 Hz, ale kvůli optickému slévání řádků textu u fontů 8x8, už se špatně četly. Ale to jsou jen osobní vzpomínky :)
Co mi vrtalo hlavou jsou vaše popisky u obrázků z Tank wars. Kde je těch 256 barev? Nedalo mi to a zobrazil jsem si histogram. V té úvodní obrazovce hry tvrdí cca 40 barev, ale spousta z nich je tam jen v pár pixelech, viditelných jich podle mne není ani 16, naopak je to ukázka obřího ditheringu. Ten obrázek z průběhu hry působí už úplně směšně, tohle byly ty (nej)horší hry na osmibitech, co se grafiky týče... Kdybyste mi neřekl, odkud to pochází, tipoval bych na ZX Spectrum :)
Pak je najednou screenshot z Dooma nebo toho dungeonu a vypadá to jako úplně jiný svět, to muselo ve své době opravdu oslnit... Já byl v té době v za(u)jetí textovém, tak si to moc nepamatuju :-) Věnoval jsem se spíš tomu, jak spolupracovat s někým, kdo má profi výbavu např. na tisk, protože cokoli na domácím PC mi přišlo zoufale nedokonalé. Tak jsem se učil TeX, PostScript apod. a sháněl brigády ve skutečných grafických studiích...