Odpovídáte na názor k článku Od EGA ke grafickým kartám MCGA a VGA. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Díky za další zajímavý díl. Připomnělo mi to linuxovou utilitku SVGATextmode, skvělý způsob, jak získat víc místa na textové konsoli. Podle mých vzpomínek nebyl problém s čitelností ani tolik kvůli obnovovací frekvenci 50 Hz, ale kvůli optickému slévání řádků textu u fontů 8x8, už se špatně četly. Ale to jsou jen osobní vzpomínky :)
Co mi vrtalo hlavou jsou vaše popisky u obrázků z Tank wars. Kde je těch 256 barev? Nedalo mi to a zobrazil jsem si histogram. V té úvodní obrazovce hry tvrdí cca 40 barev, ale spousta z nich je tam jen v pár pixelech, viditelných jich podle mne není ani 16, naopak je to ukázka obřího ditheringu. Ten obrázek z průběhu hry působí už úplně směšně, tohle byly ty (nej)horší hry na osmibitech, co se grafiky týče... Kdybyste mi neřekl, odkud to pochází, tipoval bych na ZX Spectrum :)
Pak je najednou screenshot z Dooma nebo toho dungeonu a vypadá to jako úplně jiný svět, to muselo ve své době opravdu oslnit... Já byl v té době v za(u)jetí textovém, tak si to moc nepamatuju :-) Věnoval jsem se spíš tomu, jak spolupracovat s někým, kdo má profi výbavu např. na tisk, protože cokoli na domácím PC mi přišlo zoufale nedokonalé. Tak jsem se učil TeX, PostScript apod. a sháněl brigády ve skutečných grafických studiích...