"Podobné chyby je ostatně možné slyšet například při přehrávání úvodní melodie po spuštění GUI jednoho nejmenovaného operačního systému, a to mnohdy i na velmi výkonných počítačích, které však i přes svůj úctyhodný výpočetní výkon nedokážou (kvůli nedokonalosti SW i HW) zajistit pevnou latenci." - asi by mi to malo byt jasne, ale o aky OS ide?
Reknu to takto:
problemy nastanou na vsech systemech, ktere chapou multimedialni stream (audio, video) jako bezny datovy stream, nevkladaji do nej casove znacky a jadro ani aplikace nemaji pro tyto streamy real-time podporu. Tou real-time podporou ale nemyslim to, ze treba audio prehravac ma nastavenou "real-time" prioritu, to je neco trosku jineho.
Ze znamejsich OS pracuje s multimedialnimi streamy korektne snad jenom BeOS (pokud jeste nejaky dalsi system, necham se rad poucit).
A vzhledem k tomu, ze se vyvoj v IT pohybuje v kruzich a nekdy ve spiralach, tak se da cekat, ze nekdo prijde se systemem podobnym BeOS a zacne jeho technologie vydavat za uplnou technologickou (mozna i patentovanou) novinku ;-)
Clanok mi pripomina zaskolacke casy, ked som sa neucil to, co som mal a naopak som sa ucil, to, co ma zaujimalo :-)
DSP boli v tej dobe aspon pre mna, nemajetneho studenta teoretika nova vyzva (architektura, dual gate RAM) - aspon u mna to vtedy skoncilo na manualoch, ale rozsirilo mi to obzory v sposobe navhru pocitacov.
Vdaka za clanky, len tak dalej, moze to niekomu pomoct vo vybere buducej profesie asi tak, ako mne kedysi pomohla literatura o 6502, 6k8, Z80, 68k, i386, TMS320 dopracovat sa z vyskoleneho automechanika na vyvojara sw a hw.
Ahoj Pavle, díky za super článek.
Mám ale dotaz. Píšeš o "bitově převrácené" hodnotě. Já si už skoro půl lahváče (to je časová jednotka!) lámu hlavu, jestli se tím myslí záměna nuly za jedničku a jedničky za nulu (tedy XOR 11111111b), nebo jestli se tím myslí přehození pořadí bitů, tedy "čtení odzadu". Ten příklad, kdy z hodnoty 00101011 dostaneš 11010100, mi moc nepomáhá, protože připouští obě interpretace. Jak to tedy bylo myšleno?
Ajajaj, tak to binarni cislo nebylo zvoleno prilis chytre :-( Jde o prehozeni poradi bitu, protoze pri FFT se vetsinou koeficienty pocitaji s vyuzitim "motylku" (mozna se k tomu jeste nekdy vratim) a tam se prave adresa timto zpusobem otaci.
Takze to zkusim znovu :-)
00000011 -> 11000000 (a nejde o bitovou rotaci)