Bohužel, to vše je pravda, stejně jako je pravda, že BFU prostě tohle řešit nebude a ti, kdo něco řešit chtějí, se ve většině případů setkají s arogancí velkých ISP. Mám s tím zkušenosti u nejmenovaného majoritního kabelově-televizního operátora. Zároveň jsem však spokojeným zákazníkem ISP autora článku (a zřejmě jedním z největších „prudičů“ jeho technické podpory :-)).
Skutečná příčina problému je totiž někde před deseti lety, kdy se začala prosazovat politika „NAT do každé domácnosti“. Zákazníci tehdy bohužel zvolili přístup „budem držet hubu a krok a tu krabičku za pětikilo si teda koupíme“, místo aby nadávali dostatečně na to, aby si jejich ISP podobný přístup rozmyslel. V situaci, kdy většina obyvatelstva za NATem vyrostla, těžko pochopí, že by to mohlo jít i jinak (ano, paralela s totalitními státními formami je na místě). Internet se od té doby NATům bohužel spíše přizpůsobil, než by proti nim bojoval, o to je to dnes těžší…