„Bohužel co je „internet“ určují masy, ne já nebo vy. Doba, kdy jsme si všichni na netu tykali, protože jsme byli všichni od fochu je asi 10 let pryč.“
Promiňte ale to je značně pokřivený pohled.
Vemte si takové utírání zadku a toaletní papír. Pokud budu lidem, kteří neznají toaletní papír nabízet lopuchy, tak ho samozřejmě použijí a zadek si utřou lopuchem. Ale já přeci nemůžu argumentovat tím, že zákazník si nechce utřít zadek toaletním papírem? On ho nezná a je jen na mně, abych jako výrobce potřeb na utírání zadku, přišel s nabídkou toaletního papíru a abych vyřešil jeho výrobu a distribuci, protože to je to, co koncového zákazníka nezajímá.
Jako ISP prodáváte připojení k internetu (to, že „by default“ připojujete k intranetu ponecháme stranou). Zákazník je technicky neznalý, zkonzumuje to, co mu předhodíte (tím si vyprošuji to, že něco určují masy). Jenomže vy jako dodavatel byste měl být zodpovědný za co nejlepší stav služby kterou dodáváte. Měla by to být věc profesní etiky, protože co je „internet“ určují ISP. Kvůli jim se musí „mrvit“ internet, protože ze svých zisků nechtějí zpět pustit ani korunu (šlechtí vás, že o IPv6 usilujete) a dogmaticky papouškují, že koncový uživatel IPv6 nechce ⇒ není třeba zavádět.
Já bych třeba doma uživil minimálně 8 veřejných IPv4 adres, jenomže u O2 (což je má jediná možnost, jinde nedostanu ani tu jednu) by mě to přišlo na 838 Kč/měsíc. Takhle si musím vystačit s jednou + IPv6 tunel, VPN a různé nasírací obezličky typu Skype nebo Team Viewer, protože ostatní klienti by taky uživili minimálně 2 veřejné IP adresy, ale buď mají jen jednu + NAT, nebo nemají ani tu jednu. Jim je to samozřejmě jedno, protože když jim řeknu o IPv6, tak neví která bije (natož aby to zopakovali na infolince svého ISP), ale ISP si to samozřejmě vyloží tak, že uživatel nejeví zájem.
To je prostě jak u blbých.