„Proč bysme to sakra měli dělat?“
Ale že zákazníci nemají o IPv6 zájem víte dokonale. Jenomže oni o IPv6 neví, stejně jako já se nevyzám (například) v motoru auta a když mi v servisu nenabídnou lepší řešení (čehokoliv), tak o něm také nebudu vědět. Neznamená to ovšem, že bych neměl zájem.
Semináře samozřejmě neprovádějte, ale pak ani netvrďte, že zákazníci nemají zájem, protože to nemusí být pravda. Nevědět o něčem co mi nenabídnete a nemít zájem jsou dvě různé věci. Musel byste mi něco nabídnout a já bych to musel odmítnout abych neměl zájem.
Já samozřejmě chápu, že vám všechno funguje a obtěžovat se s něčím navíc vám připadá kontraproduktivní. Jenomže před pár lety si můj švagr ťukal na čelo, když jsem mu řekl, že chtít doma počítač je v jeho zájmu, protože za pár let bude mít digitální foťák, komunikátor a internet. Měl mě za blázna, protože takové věci pro něj tehdy byly složité a on neměl zájem něco takového řešit. Teď má dva počítače, foťák, komunikátor a internet. Technicky to všechno nezvládá, takže mu musím pomáhat, ale … jak se přes ten zatracený NAT mám k němu dostat? Obezličkami – hnusnými hacky, které vznikly a které musí být každému „od fochu“ zaručeně proti srsti.
Z mého pohledu tento maras zavinili sami ajťáci a teď je na čase abychom to zase napravili, protože ty masy to za nás neudělají a my jsme zodpovědní za „state of the art“.