No, byl bych výrazně střízlivější. Jedno slovo - kvalita.
Ty vzdělávací materiály vytvořené v rámci dotací jsou často z pedagogického hlediska tragické. U Moodlu jsem viděl poměrně hodně kurzů, ale tak 10% bych řekl, že má nějakou hodnotu, ostatní je prostě špatné (chyby, zavádějící informace, nekoncepčnosti). Je vidět že ti lidé se to teprve učí, a nemají zkušenosti a znalosti jak takové materiály tvořit.
Vezměte si, že že podobný problém přišel, když učebnice mohl začít vydávat "kdokoliv", přestaly mít odbornou kontrolu, a bylo třeba si kvalitu mnohem víc hlídat. No a teď těch elektronických materiálů je tolik, že je hodně těžké z toho něco vybrat.
To už mi přijde jako lepší občas připomínaný nápad, ať ministerstvo podpoří vznik kvalitních (!) učebnic pod volnou licencí. A ty ať jsou dostupné všem. Zvlášť pro technické a exakní vědy je potřeba mít kvalitní zdroje, a těmi jsou dnes často desítky let staré publikace, které ani nelze (legálně) sehnat, protože jsou prostě "nejlepší". To nějakým open-source přístupem nenahradíte.
Chybí mi např. fond, co by podpořil vydávání nových VŠ skript a učebních materiálů s tím, že to pak bude navždy volně dostupné. Z toho fondu by se hradily náklady, které se jinak rentují z prodeje výtisků. Poslední dobou vydávání skript upadá, protože školy nemají prostředky na jejich podporu, a čistě komerčně to v potřebné kvalitě není možné dělat (viz zahraniční publikace takového typu, které stojí stovky dolarů za jeden výtisk).
Při dnešní neschopnosti žáků informace kriticky hodnotit a srovnávat, je naprostá utopii že zdrojem vzdělanosti se stanou hromady sesbíraných materiálů a e-kurzů od učitelů.
To už mi přijde jako lepší občas připomínaný nápad, ať ministerstvo podpoří vznik kvalitních (!) učebnic pod volnou licencí. A ty ať jsou dostupné všem. Zvlášť pro technické a exakní vědy je potřeba mít kvalitní zdroje, a těmi jsou dnes často desítky let staré publikace, které ani nelze (legálně) sehnat, protože jsou prostě "nejlepší". To nějakým open-source přístupem nenahradíte.
+1
I technické a exaktní vědy se vyvíjejí, tvrzení, že "nejlepší" publikace jsou desítky let staré, je poněkud odvážné. Jen problematika hybridních materálů je jasným důkazem, povrchové úpravy kovů jakbysmet. Pokud se někdo zasekne na křemíku po desítky let, stane se plynule z hi-tech leadera veteránistou. Ostatně i matematika dokazuje, že není mtrvou vědou...
S temi ucebnicemi je to "trochu" jinak:
Aby se ucebnice mohly pouzivat ve vyuce, musi mit tzv. dolozku od MSMT. Czo predstavuje nekolik souhlasnych posudku od nezavislych odborniku, na jejichz zaklade muze byt ucebnice vydana.
BTW: Posuzovatele si vybira ministerstvo a vydavatel nevi, kdo ma kterou ucebnici na starost - jen se dozvi vysledek, pripadne jake zmeny by mel provest, aby ucebnice "prosla".
Problém je v některých autorech, kteří se nenamáhají tvořit, a tak pouze překlápějí své části výukových textů a učebnic do e-learningu. Další problém je v neschopnosti řady pedagogů tvořit a současně vkládat e-learningové kurzy do Moodlu, takže za ně vkládají jiní, kteří pochopitelně obsahu méně rozumí a mohou proto dělat podstatné chyby při řazení textů a při odkazování, o rozmělnění odpovědnosti nemluvě. Já si to píšu, vkládám i kontroluju sám.