Dobry den,
muj prispevek patri jeste ke svetlum, ale ponevadz mam obavy zda si procitate take starsi prispevky pridavam jej i do teto diskuze
mam nasledujici problem:
svetlo jsem umistil nekam "ke stropu" doprostred sceny
pri kazdem Render() hned po glLoadIdentity() MODEL_VIEW matice jej znovu umistuji na stejnou pozici
glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, light_position);
presto pokud se otacim ve scene obraz se ztmavuje a zesvetluje a na obektech lze spatrit zcela jasne jak se svetlo pohybuje spolecne se mnou (kamerou)
co delam spatne?
dekuji za odpoved
ps. pouzivam ve scene take masking (pistolka v Ortho() modu ) a pokud zacnu pracovat se svelem ona pruhlednost kolem pistolky je jaksi mene pruhledna, pouze u svetla "jednicka na konci->bodove svetlo" je pruhlednost vpohode
Můžete prosím poslat popř. sem do diskuze nakopírovat schéma Vašeho kódu, tj. například:
glLoadIdentity();
nastavSvětlo();
rotuj();
kresli_scénu();
aby byly vidět posloupnosti operací?
U té pistolky: máte na mysli masking (maskování jedním bitem) nebo blending (alfa průhlednost)? S osvětlením by to nemělo mít nic společného, pokud tedy nenastavujete ambientní složku světla. Potom však stačí před vykreslením pistolky světlo vypnout (a pro urychlení i práci se Z-bufferem).