Dobry den,
dekuji za dobry serial. Mam jen jednu pripominku, zad by neslo zaridit aby v demonstracnich prikladech byli pouzity jine odstiny barev. U techto poslednich dilu o texturovani to asi jinak nepujde, ale treba barvu pozadi zvolit lehce sedou misto cerne. Jedna se mi o to ze kdyz si pak chci clanek vytisknout tak se mi napln v tiskarne pekne zapoti. Chapu ze je to spojeno s celkovym designem "cerneho" root.cz, ale za jiste celkove zesvetleni screnshotu bych byl vdecny.
Diky a hodne zdaru v dalsi praci Jara
Dobry den,
pokud se tyce toho .zip souboru se zabalenym clankem, tak tam muzu udelat celkem jakekoliv upravy. Ale design clanku na Rootu je samozrejme "zakomponovan" do hlavni stranky (viz sloupec na prave strane apod.). Do toho sahat nemuzu.
U stranek v .zip souboru zalezi na Vas (nebo na nekom jinem, kdo se do teto diskuze ozve), jakou barevnou kombinaci chcete. Bud sedou, nebo klidne i bilou, coz je na tisk nejlepsi.
Pavel T.
zdravim
nemyslel jsem upravi celeho clanku, to samozrejme ne, ale kdyz si dam na konci stranky odkaz formatuj pro tisk, tak mi to zobrazi clanek na bilem pozadi cerny text ale ty obrazky jsou samozrejme originalni takze napriklad clanek s konviceni (myslim ze to byl dil o osvetlovani) kde byli asi 4* konvice a kolem 2 centimetry cerneho okraje to bylo neco :-) Samozrejme kdybych nespechal mohl jsem si to upravit v nejakem programku a nemusel jsem tu ted narikat.
Pokud by jste tedy mel chut tak bych moc privital kdyby aspon v tom zipu byli obrazky nejlepe s bilim pozadim jen jsem si rikal ze by jste nemusel delat dvakrat stejnou vec, kdyby bylo pozadi lehce sede coz je prijatelne jak pro tiskarnu tak i pro design roota.
A jeste neni to jen v barve pozadi ale i ostra modra nebo cervena se na cernobile tiskarne tiskne hodne tmave, proto jsem chtel jen navrhnout pro priste jestli by se dalo s temi barvami neco udelat.
dekuji za odpoved a dik za Vase clanky Jara
Dobre, ja se na ty barvicky podivam a kdyztak to pozadi pozmenim. V grafech apod. to urcite nebude problem, uvidime jak dopadnou ukazkove priklady (napriklad zmena textur).
S barvickami v textu (zvyrazneni syntaxe) jsou i jine problemy, takze primo v textu budou vsechny zdrojove kody jednobarevne, samozrejme zustane moznost prohlednout si popr. vytisknout i verzi se zvyraznenim syntaxe.
Diky moc za podnetne pripominky
Pavel T.
Ja kdy :-)
Kdyz se napriklad bude jednat o nejaky graf ci schema, tj. "perovku" jednou barvou, tak prece zalezi na barve pozadi. Dejme tomu, ze to schema bude nakresleno cernou barvou na bile (aby se to pekne tisklo). Pokud bude pozadi pruhledne, tak na Rootu se obrazek ukaze jako cerna barva na sede.
Takze kontrast je (vyjadreny hexa barevne slozky RGB) 00-00-00:33-33-33. Pro prijemne prohlizeni by ten kontrast mel byt o neco vyssi (aspon 50%, lepe 70%).
Zalezi na tom, co potrebujete delat. Pokud vite, na kterych systemech Vas program pobezi, a ze tam libpng je, pouzijte s uspechem PNG. Pokud si tim nejste jisty, musite hodne davat pozor na zavislosti mezi knihovnami. Napriklad libpng myslim vyzaduje i knihovnu pro LZ77 komprimaci apod, takze rozchozeni programu na mnoha pocitacich a systemech bude problematicke.
Jinak ma PNG pro vetsinu obrazku lepsi kompresi, prece jen RLE pouzite u TGA je docela primitivni. V PNG muzete take pouzivat 16ti bitove barevne slozky, ale to je pro textury zbytecny overkill. Me se na TGA libi predevsim moznost pracovat s grayscale obrazky a 16ti bitovy rezim, tj. 32k barev + pruhlednost.
No, pokud chcete byt opravdu IN a pouzivat "profesionalni" format, najdete si formaty INT/INTA/RGB/RGBA/SGI, ktere pouziva SGI grafika a vsechny profesionalni 3D vizualizacni nastroje ;-)
Napriklad v oblasti velkych simulatoru na nic jineho ani nenarazite. Chapu, ze tento clanek je spis o psani her na PC, ale trocha sirsiho zaberu by obcas nezaskodila