Zjavne forma prikazu:
glTexGeni(GL_S, GL_SPHERE_MAP, 0);
funguje rovnako dobre ako:
glTexGeni(GL_S, GL_TEXTURE_GEN_MODE, GL_SPHERE_MAP);
Myslim si, ze kvoli kompaktnosti vyukoveho textu mala byt uvedena ta druha verzia. Ale pravdou je, ze aj v napovede pre OpenGL (od nemenovaneho softveroveho gigantu z Redmondu) sa spomina najskor jeden a potom druhy pripad bez naleziteho upozornenia.
Alebo je to vsetko uplne inak?
No, v dokumentaci toho nejmenovaneho gigantu z Redmontu maji docela zmatek, zcela jiste nemaji OpenGL v lasce ;-)
Cituji z MSDN:
The pname parameter must be one of three symbolic constants: GL_TEXTURE_GEN_MODE, GL_OBJECT_PLANE, or GL_EYE_PLANE. If pname is GL_TEXTURE_GEN_MODE, then params chooses a mode, one of GL_OBJECT_LINEAR, GL_EYE_LINEAR, or GL_SPHERE_MAP. If pname is either GL_OBJECT_PLANE or GL_EYE_PLANE, params contains coefficients for the corresponding texture generation function.
a dale na tomtez listu:
If pname is GL_SPHERE_MAP and coord is either GL_S or GL_T, s and t texture coordinates ...
takze ted si vyberte :-(
lepsi je spolehnout se na oficialni dokumentaci, ta vsak neobsahuje spoustu novinek a rozsireni.
Takto dlouhy a peclive psany serial uz jsem dlouho nevidel.
Me osobne pomohl zacit s OGL pod Linuxem.
Mel jsem nejake zaklady 3D grafiky z DirectX a kdyz jsem opustil Win32 platformu, potreboval jsem se naucit OGL. Z tohoto serialu jsem ziskal zakladni predstavu o tom jak funguje a jak se s nim pracuje. Zbytek si samozrejme muzu precist v online napovede.
Dobra prace, jen tak dal........