Obsah
Seznam demonstračních příkladůOdkazy na příkazy OpenGL rozdělené podle jednotlivých dílů
Odkazy na příkazy OpenGL setříděné podle abecedy
Seznam demonstračních příkladů
0181
01 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Vykreslení zeleného trojúhelníka pomocí grafické primitivy GL_TRIANGLE.
02 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení všech grafických primitiv podporovaných v OpenGL.
03 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Změna vlastností vykreslovaných bodů.
04 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Změna vlastností vykreslovaných úseček.
05 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Změna vlastností vykreslovaných plošných polygonů.
06 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Základy práce s transformačními maticemi.
07 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Posun těles pomocí transformačních matic.
08 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vliv změny pořadí aplikovaných transformací na těleso.
09 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Použití zásobníku matic, skládání transformací.
10 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení jednoduché bitmapy.
11 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Řetězové zobrazení více bitmap.
12 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Bitmapy s jiným režimem uložení pixelů.
13 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Vypsání řetězce pomocí bitmap.
14 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vypsání řetězce pomocí bitmap a display listů.
15 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Zjednodušené vypsání řetězce pomocí bitmap a display listů.
16 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení pixmapy v režimu RGB.
17 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Vykreslení pixmapy se zapnutým zrcadlením.
18 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Prohození bitů v pixmapě pomocí změny režimu ukládání pixelů.
19 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Čtení pixelů z framebufferu.
20 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Kopírování pixelů v barvových bufferech.
21 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Změna kopírovaných pixelů v barvových bufferech.
22 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Zjištění informací o jednotlivých bufferech.
23 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Základy práce s ortografickou kamerou.
24 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Změna způsobu vykreslování tělesa.
25 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Použití double-bufferingu při tvorbě animací.
26 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Základy práce s perspektivní kamerou.
27 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Práce s pamětí hloubky.
28 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Rotace a posun tělesa pomocí myši – základ pro další příklady.
29 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Výpis počtu ořezávacích rovin.
30 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Ořezání tělesa rovinou x-z.
31 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Nastavování parametrů ořezávací roviny.
32 zdrojový kód
Ukázka použití funkce glArrayElement().
33 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Ukázka použití funkce glDrawArrays().
34 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Ukázka použití funkce glDrawElement().
35 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Jednoduché použití grafického efektu mlhy.
36 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslování objektů se zapnutým a vypnutým efektem mlhy.
37 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Přidání podpory mlhy do komplexního příkladu z předchozích dílů.
38 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení tělesa osvětleného ambientním světlem.
39 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Vykreslení tělesa osvětleného difúzním světlem.
40 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Změna barvy difúzního světla.
41 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Přidání podpory pro osvětlení do komplexního příkladu z minulých dílů.
42 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Zobrazení tělesa s odlesky a ambientní i difúzní složkou světla. Flat stínování.
43 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Zobrazení tělesa s odlesky a ambientní i difúzní složkou světla. Gouraudovo stínování.
44 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Způsob definice normálových vektorů u plošek.
45 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Použití normálových vektorů, které nejsou normalizované.
46 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití bodového zdroje světla.
47 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Použití směrového zdroje světla.
48 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Osvětlení tělesa více zdroji světla.
49 zdrojový kódHTML kód (syntaxe)
Světelný zdroj se zápornými světelnými složkami.
50 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití reflektorového zdroje světla.
51zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Světelný zdroj s neměnnou pozicí ve scéně.
52 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Světelný zdroj, který se pohybuje současně s kamerou.
53zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Kombinace dvou světelných zdrojů, jeden je pevný a druhý pohyblivý.
54 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Animace světelného zdroje s využitím zásobníku matic.
55zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Získání informací o maximální velikosti textury.
56 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení čtverce s nanesenou texturou.
57zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Změna souřadnic v textuře.
58 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Zobrazení trojrozměrného tělesa s nanesenou texturou.
59zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Opakování 2D textury v obou směrech.
60 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Protažení 2D textury v obou směrech.
61zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Protažení 2D textury v jednom směru, opakování ve směru druhém.
62 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Stejné jako předchozí příklad, ale s prohozením směrů opakování a protažení.
63zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití mipmapy bez filtrace.
64 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití mipmapy s bilineární interpolací texelů.
65zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití mipmapy s interpolací barvy ze dvou textur.
66 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití mipmapy s bilineární interpolací texelů a lineární interpolací barvy.
67zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Načtení textur z BMP souborů, vykreslení 3D scény s fotkou Rootky :-)
68 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Načtení textur z TGA souborů, vykreslení 3D scény.
69zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslování těles s povoleným blendingem, poloprůhlednost.
70 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení tělesa s nanesenou texturou bez osvětlení.
71zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení tělesa s nanesenou texturou a s osvětlením, režim GL_DECAL.
72 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení tělesa bez nanesené textury, ale s osvětlením.
73zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Vykreslení tělesa s nanesenou texturou a s osvětlením, režim GL_MODULATE.
74 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Zobrazení tělesa s nanesenou texturou, automatické souřadnice do textury, automatické normály.
75zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Zobrazení tělesa s nanesenými jednorozměrnými konturami. Výpočet texturovacích souřadnic z polohy vertexů.
76 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Zobrazení tělesa s nanesenými jednorozměrnými konturami. Výpočet texturovacích souřadnic v pohledovém prostoru.
77zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Ukázka použití mapování prostředí (environment mapping).
78 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Kombinace lineárního a sférického environment mappingu.
79zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití scissor testu při zákazu překreslení části scény.
80 zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Použití stencil bufferu (paměti šablony) při výběru plochy pro vykreslování.
81zdrojový kód HTML kód (syntaxe)
Maskování zápisu do jednotlivých barevných složek barvových bufferů.
Odkazy na příkazy OpenGL rozdělené podle jednotlivých dílů
IXXVII XXVIII XXIX XXX XXXI XXXII
I /clanek/1713
žádné příkazy neuvedeny
II /clanek/1722
glColor3f, glColor3b, glColor4b, glVertex2i, glVertex2f, glVertex2d, glVertex3d, glVertex3f, glVertex3i, glVertex4d, glVertex4f, glVertex4i, glClearColor, glClear, glBegin, glEnd, glFlush
III /clanek/1731
glBegin, glEnd
IV /clanek/1740
glBegin, glEnd, glPointSize, glGetFloatv, glEnable, glDisable, glLineWidth, glLineStipple, glPolygonMode, glFrontFace, glCullFace, glPolygonStipple
V /clanek/1751
glMatrixMode, glGetIntegerv, glLoadIdentity, glLoadMatrixd, glLoadMatrixf, glMultMatrixd, glMultMatrixf, glTranslated, glTranslatef, glScaled, glScalef, glRotated, glRotatef, glGetDoublev, glGetFloatv
VI /clanek/1761
glLoadIdentity, glTranslatef, glRotatef, glPushMatrix, glPopMatrix, glGetIntegerv
VII /clanek/1770
glPixelStorei, glGetFloatv, glGetBooleanv, glBitmap
VIII /clanek/1780
glBitmap, glNewList, glEndList, glCallList, glCallLists, glListBase, glGetLists
IX /clanek/1791
glDrawPixels, glPixelTransfer, glPixelZoom, glPixelStorei, glDrawBuffer
X /clanek/1801
glReadPixels, glDrawPixels, glPixelTransferi, glPixelTransferf
XI /clanek/1812
žádné příkazy neuvedeny
XII /clanek/1821
glClear, glDrawBuffer
XIII /clanek/1833
glOrtho, glFrustum, gluLookAt, gluPerspective, glMatrixMode, glLoadIdentity, glFlush
XIV /clanek/1843
gluLookAt, glOrtho, glFrustum, glMatrixMode, glLoadIdentity, gluPerspective, glEnable, glClearDepth, glDepthFunc, glClear
XV /clanek/1854
glOrtho, glFrustum, gluPerspective, glClipPlane, glGetIntegerv, glEnable, glDisable, glIsEnabled, glBegin, glEnd, glGetClipPlane
XVI /clanek/1864
glBegin, glEnd, glTexCoord, glMaterial, glEdgeFlag, glVertex, glVertexPointer, glEnableClientState, glDisableClientState, glIsEnabled, glColorPointer, glIndexPointer, glNormalPointer, glTexCoordPointer, glEdgeFlagPointer, glArrayElement, glDrawElements, glDrawArrays
XVII /clanek/1874
glEnable, glDisable, glIsEnabled, glGetBooleanv, glFogi, glFogf, glFogfv, glFogiv, glHint, glClearColor
XVIII /clanek/1894
glEnable, glDisable, glLighti, glLightiv, glLightf, glLightfv, glMateriali, glMaterialiv, glMaterialf, glMaterialfv
XIX /clanek/1905
glEnable, glDisable, glShadeModel
XX /clanek/1915
glEnable, glDisable, glIsEnabled, glLightf, glLighti, glLightfv, glLightiv
XXI /clanek/1928
glLightf, glLighti, glLightfv, glLightiv, glViewport, glMatrixMode, glLoadIdentity, glOrtho, glClear, glFlush, glPushMatrix, glRotated, glPopMatrix
XXII /clanek/1940
glDrawPixels
XXIII /clanek/1951
glDrawPixels, glReadPixels, glHint, glEnable, glDisable
XXIV /clanek/1964
glTexParameterf, glTexParameteri, glTexParameterfv, glTexParameteriv, glTexImage1D, glTexImage2D, glTexImage3D
XXV /clanek/1974
glTexParameteri, glPixelStorei, glGenTextures, glBindTexture, glHint, glTexEnvf, glEnable
XXVI /clanek/1978
glTexParameteri, glTexParameterf
XXVII /clanek/1986
žádné příkazy neuvedeny
XXVIII /clanek/1995
glBlendFunc, glEnable, glDepthMask
XXIX /clanek/2004
glTexEnvf, glTexEnvi, glTexEnvfv, glTexEnviv, glTexImage
XXX /clanek/2018
glTexGeni, glTexGenf, glTexGend, glTexGeniv, glTexGenfv, glTexGendv, glTexParameteri, glPixelStorei, glTexEnvi, glHint, glEnable
XXXI /clanek/2022
glXChooseVisual, glXGetConfig, glGetIntegerv, glGetBooleanv, glDrawPixels, glReadPixels, glCopyPixels
XXXII /clanek/2033
glScissor, glEnable, glDisable, glIsEnabled, glGetIntegerv, glAlphaFunc, glStencilFunc, glStencilOp, glDepthFunc, glBlendFunc, glIndexMask, glColorMask, glDepthMask, glStencilMask, glIndexMask, glClear, glClearColor, glClearIndex, glDrawBuffer, glGetDoublev, glClearDepth, glClearAccum, glClearStencil
Odkazy na příkazy OpenGL setříděné podle abecedy
void glAlphaFunc
XXXII
void glArrayElement
XVI
void glBegin
II, III, IV, XV, XVI
void glBindTexture
XXV
void glBitmap
VII, VIII
void glBlendFunc
XXVIII, XXXII
void glCallList
VIII
void glCallLists
VIII
void glClear
II, XII, XIV, XXI, XXXII
void glClearAccum
XXXII
void glClearColor
II, XVII, XXXII
void glClearDepth
XIV, XXXII
void glClearIndex
XXXII
void glClearStencil
XXXII
void glClipPlane
XV
void glColor3b
II
void glColor3f
II
void glColor4b
II
void glColorPointer
XVI
void glCopyPixels
XXXI
void glCullFace
IV
void glDepthFunc
XIV, XXXII
void glDepthMask
XXVIII, XXXII
void glDisable
IV, XV, XVII, XVIII, XIX, XX, XXIII, XXXII
void glDrawArrays
XVI
void glDrawBuffer
IX, XII, XXXII
void glDrawElements
XVI
void glDrawPixels
IX, X, XXII, XXIII, XXXI
void glEdgeFlag
XVI
void glEdgeFlagPointer
XVI
void glEnable
IV, XIV, XV, XVII, XVIII, XIX, XX, XXIII, XXV, XXVIII, XXX, XXXII
void glEnd
II, III, IV, XV, XVI,
void glEndList
VIII
void glFlush
XIII
void glFogf
XVII
void glFogfv
XVII
void glFogi
XVII
void glFogiv
XVII
void glFrontFace
IV
void glFrustum
XIII, XIV, XV
void glGenTextures
XXV
void glGetBooleanv
VII, XVII, XXXI
void glGetClipPlane
XV
void glGetDoublev
V, XXXII
void glGetFloatv
IV, V, VII
void glGetIntegerv
V, VI, XV, XXXI, XXXII
void glHint
XVII, XXIII, XXV, XXX
void glIndexMask
XXXII
void glIndexPointer
XVI
GLboolean glIsEnabled
XV, XVI, XVII, XX, XXXII
void glLightf
XVIII, XX, XXI
void glLightfv
XVIII, XX, XXI
void glLighti
XVIII, XX, XXI
void glLightiv
XVIII, XX, XXI
void glLineStipple
IV
void glLineWidth
IV
void glListBase
VIII
void glLoadIdentity
V, VI, XIII, XIV, XXI
void glLoadMatrixd
V
void glLoadMatrixf
V
void glMaterialf
XVIII
void glMaterialfv
XVIII
void glMateriali
XVIII
void glMaterialiv
XVIII
void glMatrixMode
V, XIII, XIV, XXI
void glMultMatrixd
V
void glMultMatrixf
V
void glNewList
VIII
void glNormalPointer
XVI
void glOrtho
XIII, XIV, XV, XXI
void glPixelStorei
VII, VIII, XXV, XXX
void glPixelTransferf
X
void glPixelTransferi
X
void glPixelZoom
IX
void glPointSize
IV
void glPolygonMode
IV
void glPolygonStipple
IV
void glPopMatrix
VI, XXI
void glPushMatrix
VI, XXI
void glReadPixels
X, XXIII, XXXI
void glRotated
V, XXI
void glRotatef
V, VI
void glScaled
V
void glScalef
V
void glScissor
XXXII
void glShadeModel
XIX
void glStencilFunc
XXXII
void glStencilMask
XXXII
void glStencilOp
XXXII
void glTexCoordPointer
XVI
void glTexEnvf
XXV, XXIX
void glTexEnvfv
XXIX
void glTexEnvi
XXIX, XXX
void glTexEnviv
XXIX
void glTexGend
XXX
void glTexGendv
XXX
void glTexGenf
XXX
void glTexGenfv
XXX
void glTexGeni
XXX
void glTexGeniv
XXX
void glTexImage1D
XXIV
void glTexImage2D
XXIV
void glTexImage3D
XXIV
void glTexParameterf
XXIV, XXVI
void glTexParameterfv
XXIV
void glTexParameteri
XXIV, XXVI
void glTexParameteriv
XXIV
void glTranslated
V
void glTranslatef
V, VI
void glVertex2d
II
void glVertex2f
II
void glVertex2i
II
void glVertex3d
II
void glVertex3f
II
void glVertex3i
II
void glVertex4d
II
void glVertex4f
II
void glVertex4i
II
void glVertexPointer
XVI
void glViewport
XXI