Za posledny rok som preluskal viacero volne dostupnych tutorialov o zakladoch OpenGL. A mozem zodpovedne prehlasit, ze ziaden z nich nebol ani zdaleka tak prehladny a kompaktny ako ten Vas. Taka kvalita informacii sa za tu cenu len tak nevidi :)
Ak niekedy budete rozmyslat nad napisanim dalsieho tutorialu (ci len clanku) o OpenGL, 3D grafike vseobecne, alebo comkolvek inom, nevahajte ani chvilu.
Keby bola nudza o namety (o com sice velmi pochybujem), kedykolvek sa mi ozvite na e-mail. Rad poskytnem temy aj materialy k nim.
Ahoj, az ted jsem objevil tento vyborny serial a prochazim jej od zacatku, ale mam jeden problem:
v lekci IV, prvni priklad (soubor opengl_04_1.c) kdyz program prelozim v linuxu, tak se mi zobrazi pouze barevne body (vsechny maji stejnou velikost jeden pixel). Kdyz to prelozim pod windows, tak se spravne meni velikosti a zobrazi se ruzne velke ctverce (vyhlazeni nema zadny efekt). Nevite cim to muze byt, ze pod linuxem nema glPointSize() zadny efekt??? Mam ATI Radeon7500. Dekuju za namety.
Ano, taky jsem narazil na par pocitacu (nevim jak jinak popsat skoro vzdy jinou kombinaci system+graficka karta+ovladac), kde byly problemy se zobrazovanim bodu a nekdy i car, zejmena jejich zakoncovanim.
Vypada to tak, ze vetsina ovladacu je optimalizovana na renderovani trojuhelniku a dalsi graficka primitiva, tj. body, cary a bitmapy maji "odflaklou" podporu.
Potom se krome vizualnich chyb stava i to, ze stejna scena se vykresluje rychleji, kdyz je zobrazovana jako polygony, nez kdys se zobrazuje z usecek (vireframe model) nebo z bodu (points cloud).