Názory k článku Grafická knihovna OpenGL (7): jednobarevné rastrové obrázky

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 8. 2003 12:01

    Tomas Crhonek (neregistrovaný)

    Dobry den,

    Vsiml jsem si, ze po vytvoreni okna OpenGL funkci glutCreateWindow, uz nelze menit parametry OpenGL funkci glutInitDisplayMode (napriklad muj drivejsi problem s GLUT_DOUBLE).

    Zajimalo by me, jak je mozne vyskocit ze smycky glutMainLoop(); (v podstate ukoncit cinnost v OpenGL) a po zmene nastaveni ho znovu nahodit.

    Dekuji.

  • 13. 8. 2003 13:47

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Přeji pěkný den,

    tak, jak je nadstavbová knihovna GLUT vytvořena, je možná konfigurace a alokace bufferů pouze na začátku aplikace. Přitom se používá, jak jste sám napsal, funkce glutInitDisplayMode(). Ovšem v GLUTu nemůžete po inicializaci změnit rendering kontext OpenGL (to je možné například ve WinAPI pomocí funkcí wglCreateContext(), wglDeleteContext()).

    Proto po inicializaci GLUTu už nelze konfiguraci bufferů změnit. Mimo jiné to znamená, že všechna okna aplikace budou mít stejnou konfiguraci bufferů.

    Z hlavní smyčkou GLUTu je to podobné. Jak ji jednou zavoláte, převezme GLUT kontrolu nad zprávami od systému a vy nemáte "legální" možnost do těchto zpráv nijak zasahovat :-(

    Toť daň za přenositelnost a jednoduchost GLUTu.

  • 9. 11. 2006 17:32

    Xennus (neregistrovaný)
    mam trochu zmetok v zdrojovom kode je napisane ze bitmapa ma 10x12 pixelov avsak v prvom (ci druhom) diely bolo ze GLubite ma 8 bitov cize mi vychadza 16x12 pixelov
    dalsia vec, ked chcem vecsie rozmery napr 24x24 ako to spravit aby mi to nebralo len 16(alebo tych 10)x(daco)
    dakujem za pomoc