Jde o to ze OpenGL pouze predepisuje nejake minimum ktere _musi_ byt naimplementovano pokud ma byt dany ovladac/HW kompilantni. Ovsem pokud chce vyrobce zpristupnit programatorovi neco navic, nadefinuje to jako extension, danou funkci (nebo funkce) si pak programator zpristupni pres jednotne rozhrani. Ta 'kontrola' probiha stylem ze jednou za par let se sejde komise, probere si seznam vsech extensions co implementovali ruzni vyrobci a pokud je nejaka extension uz tak proflakla ze ji podporujou vsichni tak se prida do jadra (z GL_EXT_* se stale GL_ARB_*) ovsem na interface se nic nemeni. To je duvod proc na vyvoj novych verzi opengl neni takovy tlak, protoze vsechny funkce nejnovejsich karet se tim daji zpristupnit i pod OpenGL 1.1. Jinak to neni vec windows vs. linux protoze OpenGL neni zavisle na platforme a opengl veci se provozuji i na windows (treba cokoliv od id software a hodne freeware/public domain her).