Vlákno názorů k článku OpenGL a Direct3D od Pavel Černohorský - Dovolil bych si něco k té (ne)kompatibilitě mezi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2004 2:27

    Pavel Černohorský (neregistrovaný)

    Dovolil bych si něco k té (ne)kompatibilitě mezi jednotlivými verzemi DX. Podotýkám, že také nejsem expert:). Každopádně bych to tak žhavě neviděl - byly tam nějaké velké skoky, to ano (posledním a podle mě největším byl asi přechod z DX7 na DX8 kdy kompletně zmizelo DirectDraw a sloučilo se s Direct3D na DirectX Graphics), ale převážně se to dalo vyřešit třeba náhradou čísla 8 za číslo 9 (či obdobně :)) a změnou několika parametrů (i když kupříkladu teď došlo ke změně dokonce nad jedním runtime, konkrétně 9.0b jenom v SDK, kde jistý "SummerUpdate" z loňského roku znepřístupnil zrovna třídu co jsem používal (je to nad jedním runtime, prostě jen znemožnili používat jednu třídu a nahradili ji jinou, robusnější, kterou jsem ale třeba já celou nepotřeboval a jen to přidělává problémy)). Teď jsem tedy tímhle povídáním sám sebe zvyklal:) Ale ne, stojím si za tím, že zas tak velké a nepřekonatelné rozdíly mezi verzemi nejsou. Podotýkám, že starší verze DX (5, snad i 6 a níž) moc neznám.
    Jinak také DirectNet neexisteju :) Jmenuje se to DirectPlay.
    A co se mě soukromě na DX oproti OpenGL MOC líbí je možnost programovat oběktově. Vím, že OGL má nějaké nadstavbové knihovny se kterými to jde také, ale tady to mám všechno komplet a to pro mě v začátcích byl důležitý fakt.

  • 4. 8. 2004 10:08

    Pavel Černohorský (neregistrovaný)

    Omlouvám se za pravopisné chyby, příště si to po sobě lépe přečtu. Asi taky nebudu psát do konferencí se zavřenýma očima ve dvě ráno :)

  • 4. 8. 2004 22:22

    David Prochazka (neregistrovaný)

    Nic si z toho nedelej, ja taky kdyz pisu neco dulezityho, tak to davam manzelce na korekturu. Prispevek byl kvalitni a to je hlavni.

    Jinak souhlasim s tebou, ze rozdily nejsou zas tak moc markantni pokud delas nejaky mensi projekt, pokud vsak delas na necem vetsim, co pripadne upravujes prubezne, je to neprijemne.

    Jako jednoduchy priklad bych uvedl free hry, ktere jsou pozvolna vylepsovany treba i nekolik let. V takovem pripade by hlavni praci bylo neustale prizpusobovani nove verzi vyvojoveho nastroje.

    Nehlede na to, ze jiz v principu je to blbost. Lze dejme tomu tolerovat nekompatibilitu v urcite zlomove verzi, abychom se zbavili nevhodnych vlastnosti, ale prubezne meneni standardu je docela hruza. To je styl kluciny, co dela svuj prvni vetsi program a s kazdou novou vlastnosti, kterou chce pridat, prepise pul programu, protoze neumi udelat rozumny navrh.

    Nicmene, v urcitych ohledech ve DirectX vynikajici, treba zachytavani obrazu z kamer a podobne, to vsak az tolik netyka porovnani OpenGL a Direct3D. Z meho pohledu je sice v urcitych ohledech tato komponenta slabsi, ale DirectX jako celek je pro programatora jeden z nejlepsich nastroju, ktere jsou k dispozici. Jde prave o tu podporu prace se zvukem, obrazem, HID a podobne...